וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבנק המרכזי של בריטניה דווקא מגדילים בונוסים: תקציב הבונוסים בבנק עלה ל-8.1% מהמשכורות

סוכנויות הידיעות

19.5.2009 / 10:35

הבנק גייס את המספר הרב של עובדים בשנה שנסתיימה בפברואר 2009 כדי להתמודד עם לחצי המשבר הפיננסי



הבנק המרכזי של בריטניה מגדיל את הבונוסים לעובדיו ומגייס את המספר הגדול ביותר של עובדים זה שני עשורים, כדי להתמודד עם הלחץ האדיר שמופעל על עובדי הבנק בעקבות המשבר הפיננסי.



הבנק הגדיל את התקציב לבונוסים לעובדיו בשנת הכספים שתסתיים בפברואר ל-8.1% מהמשכורות, לעומת 7% בשנה שנסתיימה בפברואר 2009, לפי דו"ח שנתי שפורסם בלונדון. מספר העובדים, במשרה מלאה וחלקית, עלה ב-6% ל-1,857. זוהי העלייה המשמעותית במספר העובדים בבנק, לפי הדו"ח, מאז שנת 1987.



"ללא ספק הבנק נמצא בלחץ רב בימים אלה", אמר קולין אליס, כלכלן בחברת דאיווה סקיוריטיז לבלומברג, והוסיף: "אנחנו אולי לא מסכימים עם כל החלטה של הבנק, אבל אין ספר שהצוות עובד קשה במיוחד בימים אלה, ואני לא בטוח שאפשר לנטור להם טינה על העלאת הבונוסים - בהחלט מגיע להם".



הבנק המרכזי של בריטניה נאלץ להתמודד בתקופה האחרונה עם כשלונותיהם של הבנקים HBOS ורויאל בנק אוף סקוטלנד, אשר הגיעו כמעט עד כדי קריסה. הבנק הוריד את הריבית לשיעורה הנמוך זה שלוש מאות והחל בתוכנית מעוררת מחלוקת של הדפסת כסף ורכישת נכסים, כדי להתמודד עם המיתון הגרוע בבריטניה זה דור.



עמית קארה, עובד לשעבר בבנק המרכזי של בריטניה והיום כלכלן בבנק UBS, אמר כי גיוס העובדים עשוי לשקף את הצורך של הבנק במומחים, בימים בהם הבנק המרכזי רוכש נכסים כדי לסייע לכלכלה. "יש להם עוד הרבה עבודה, אני לא מופתע שהם מגייסים עוד אנשים", אמר קארה.



הדירקטורים של הבנק המרכזי של בריטניה הביעו את דאגתם בדו"ח מפני "הלחצים המופעלים על הצוות, בעיקר על אנשי מפתח בתחומי השיווק והבנקאות". הדירקטורים הוסיפו ואמרו כי הם מרוצים מדרך הטיפול של הבנק בנושאים החשובים.



משכורתו של נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, צמחה ב-2.5% ל-297,920 ליש"ט (כ-44,600 דולר), בעוד משכורתם של צ'רלס בין, סגנו של קינג, עמדה על 246,338 ליש"ט. איש מהם לא קיבל בונוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully