וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית חדשה של ממשל אובמה תקשיח את הדרישות על תצרוכת הדלק של מכוניות חדשות

סוכנויות הידיעות

19.5.2009 / 10:41

על פי התוכנית, תוגבל תצרוכת הדלק הממוצעת של מכוניות חדשות ל-35.5 מייל לגלון (15 ק"מ לליטר)



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, צפוי להודיע היום על תוכנית חדשה, אשר תציב לראשונה הגבלות אחידות על פליטת הגזים של כלי רכב ותעודד ניצול יעיל של דלק. התוכנית, אשר מיועדת להכנס לתוקף ב-2012, תקבע אמות מידה לחיסכון בדלק במכוניות חדשות, על פי המודל של מדינת קליפורניה, אשר פעלה להחמרת תקני זיהום האוויר בשבע השנים האחרונות.



מטרתה של התוכנית היא ליצור תקן אחיד עבור יצרניות הרכב בכל ארה"ב, לפי תצרוכת דלק ממוצעת של 35.5 מייל לגלון (15 ק"מ לליטר), אשר יהפוך את כלי הרכב עד שנת 2016 לנקיים וחסכוניים ב-40% יותר מאשר היום. כיום, עומד תקן תצרוכת הדלק הממוצעת בארה"ב על 25 מייל לגלון (11 ק"מ לליטר).



אנשי איכות הסביבה בארה"ב קידמו את הצעת החוק בברכה, בטענה כי התוכנית, אשר נפסלה בעבר על ידי ממשל בוש, היתה צריכה להיות מבוצעת כבר לפני שנים. גם בכירי תעשיית הרכב, אשר התנגדו בעבר ליוזמה, הביעו את תמיכתם בה, מה שמשקף את מצבו הקשה של המגזר כיום, כאשר יצרניות הרכב הגדולות נאבקות על חייהן ונעזרות במיליארדי דולרים מהממשל.



"הצרכנים ברחבי ארה"ב ירוויחו מהאחידות בין הסטנדרטים השונים ואכיפתם בתעשיית הרכב," אמר פריץ הנדרסון, מנכ"ל ג'נרל מוטורס. מקרייזלר נמסר, כי החברה מאז ומתמיד תמכה בחוק אחיד לחסכון בדלק כדרך היעילה ביותר שתסייע לארה"ב להשיג יעילות אנרגיה ולשמור על איכות הסביבה. "אנו מודים לממשל על המנהיגות שהפגינו בנושא זה," נאמר בהודעת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully