וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע החיפוש שיביס את גוגל? מנוע החיפוש החדש WolframAlpha מבטיח לחולל מהפכה בחיפושים המקוונים

רויטרס

19.5.2009 / 10:47

מנוע החיפוש החדש מאפשר לגולשים לקבל מידע במקום גוגל שמספק להם קישורים לתשובות אפשריות



לאחר חודשים של שמועות ובאזז, הושק אתמול באופן רשמי מנוע החיפוש החדש WolframAlpha, אשר זכה לכינוי "גוגל קילר" בחלק מהבלוג וספירה בעקבות הבטחתו לחולל מהפכה בתחום החיפושים המקוונים.



מנוע החיפוש, שנוסד על ידי המדען ואיש האקדמיה הבריטית סטיבן וולפראם, שונה מגוגל בכך שניתן להקליד לתוכו מושגים, שאלות או אפילו בעיות מתמטיות, והוא סורק את מאגרי המידע שלו ומעניק לגולש את המידע או הנתונים הדרושים. גוגל לעומת זאת, סורק את מילות המפתח ומציע אלפי אתרים שעשויים להכיל את המידע שהגולש מחפש.



בשבועות האחרונים, עוד לפני השקעתו של מנוע החיפוש, רחשה הבלוגוספירה סביב התחזיות כי WolframAlgpha עשוי להיות המנוע שיצליח להביס את גוגל. עם זאת, מנוע החיפוש עודנו בשלבי פיתוח וביקורות רבות לאחר השקעתו ציינו כי בשלב זה הוא אינו מסתמן כאיום על גוגל מאחר שהוא מועיל בעיקר לחיפושים בעלי אופי מדעי ואינו כולל אפילו שבריר מהאפשרויות הרבות שמציע גוגל, אלא דווקא על ויקיפדיה. כריסטופר דוסון מאתר ZDNet כתב לאחר השקת האתר כי וולפראם בשלב זה משלים את גוגל, אך לא מאיים עליה.



גוגל, מצדה, לא שוקטת על שמריה. בשבועות האחרונים החברה בחנה יישומי חיפוש חדשים כדי לחזק את מעמדה כמנוע החיפוש הדומיננטי בעולם וחשפה את שירות גוגל סקוורד (Google Squared), המאפשר לגולשים לקבל נתונים ותשובות במקום קישורים לתשובות אפשריות, שיושק בסוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully