וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופת המזומנים של ברקשייר מתקרבת לקו האדום התחתון שלה

סוכנויות הידיעות

19.5.2009 / 11:05

קופת המזומנים מתקרבת ל-10 מיליארד דולר – רף המינימום של באפט; החברה מאטה בביצוע רכישות מניות, לפי בלומברג



קופת המזומנים של ברקשייר התאוויי, ענקית ההחזקות של המשקיע המיליארד וורן באפט, מתקרבת לקו האדום התחתון. דבר שמביא את החברה להאט את רכישת המניות, כך דיווחה בלומברג. קופת המזומנים ירדה לרמתה הנמוכה זה למעלה מ-5 שנים, והיא מתקרבת ל-10 מיליארד דולר, הרף אותו כינה באפט רף המינימום בו הוא מעוניין להמשיך ולהחזיק כדי להגן על החברה.



קופת המזומנים של ברקשייר, אשר עמדה על 47.1 מיליארד דולר בספטמבר 2007, ירדה מתחת ל-20 מיליארד דולר באפריל, לאחר שהחברה פירסמה את תוצאותיה הרבעוניות הגרועות זה 20 שנה, ובאפט העביר כספים לאג"ח קונצרניות ומניות בכורה.



"הוא קצר בכסף" אמר ג'ף מתיוז, מחבר הספר Pilgrimage to Warren Buffett’s Omaha ומנהל קרן הגידור רם פרטנרס לבלומברג. "הוא נאלץ למכור כמה ממניותיו כדי לקנות נכסים בסתיו האחרון. זאת הסיבה לכך שהוא לא מבצע רכישות מניות גדולות", הוסיף מתיוז.



במהלך הרבעון הראשון של שנת 2009 ביצעה ברקשייר רכישות מניות בשווי כולל של 624 מיליון דולר - הסכום הקטן ביותר מאז שנת 2005, לפי נתוני החברה. בין היתר, הגדילה ברקשייר את החזקותיה בולס פארגו ב-4.3% ל-302.6 מיליון מניות. החברה הגדילה את החזקותיה ביו אס בנקורפ ב-2.2% ורכשה מניות של ג'ונסון אנד ג'ונסון.



ברקשייר למעשה ממשיכה לעשות כסף באמצעות תשואות של 10% ויותר שהיא מקבלת מחברות בהן השקיעה ורכשה מניות בכורה, כמו גולדמן סאקס, ג'נרל אלקטריק וסוויס רה. בנוסף רכשה ברקשייר אג"ח של חברות כמו מארס ויצרנית הדיקטים USG - רכישות שבוצעו בספטמבר ומשלמות ריבית של למעלה מ-1.8 מיליארד דולר בשנה.



"ברקשייר, למעשה, ממשיכה לעשות כסף כל חודש", אמר באפט במסיבת עיתונאים ב-3 במארס, יום לאחר פגישת בעלי המניות של החברה באומהה, והוסיף: "אנחנו לא קונים עכשיו הרבה מניות".



העסקה עם גולדמן סאקס וג'נרל אלקטריק מספקת לבאפט גם את האפשרות לרכוש מניות במחיר שנקבע כאשר נרקמה העסקה. גם הרכישות בסוויס רה ו-USG מספקות לה את האפשרות להמיר החזקותיה למניות רגילות בהמשך.



ברקשייר התאוויי הוציאה בממוצע 2.9 מיליארד דולר ברכישת מניות בכל אחד מ-16 הרבעונים עד ל-31 בדצמבר. הפעם היחידה שבה ברקשייר השקיעה פחות ממיליארד דולר ברבעון ברכישת מניות באותה התקופה היתה ברבעון האחרון של 2008, בו רכשה מניות בשווי 691 מיליון דולר ומכרה מניות של חברות כמו פרוקטר אנד גמבל, ג'ונסון אנד ג'ונסון וקונוקו פיליפס, בעבור 4.77 מיליארד דולר.



באפט אמר לבעלי המניות בחודש פברואר כי מכר את מניות שלוש החברות - אותן היה מעדיף דווקא להמשיך ולהחזיק - כדי לממן את השקעותיו בגולדמן סאקס וג'נרל אלקטריק. קופת המזומנים של ברקשייר הכילה 20 מיליארד דולר לאחר רכישת מניות בכורה בחברת דאו כמיקל באפריל, כדי לסייע לחברה לרכוש את חברת רום אנד האס, כך אמר באפט החודש.



עוד אמר באפט כי ברקשייר מאטה במתן ביטוח לנדל"ן, בגלל הגבלות המזומנים. באופן כללי כחצי מרווחיה של ברקשייר התאוויי מגיעים מחטיבת הביטוח המגנה על הבתים של לקוחותיה מפני אסונות טבע ומקרים דומים.



"אין לנו עודף מזומנים כמו שהיה לנו לפני כמה שנים, אז אנחנו מקטינים את הסיכון של חטיבת הביטוח", אמר באפט במסיבת העיתונאים.



מניית ברקשייר ירדה ב-25% במהלך 12 החודשים האחרונים. חלק מהמניות בתיק ההשקעות של ברקשייר, אשר נאמד בכ-40.9 מיליארד דולר ב-31 במארס, צנחו במהלך השנה האחרונה. מניית אמריקן אקספרס צנחה ב-46%, מניית קונוקו פיליפס צנחה ב-51%.



באפט, האדם השני בעושרו בעולם על פי מגזין "פורבס", מחליט את מרבית ההחלטות בנוגע להשקעות בברקשייר התאוויי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully