וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין בן אליעזר: "העברנו תוספת של 600 מיליון שקל למדען הראשי ונמשיך לתמוך בהיי-טק הישראלי"

גיא גרימלנד

19.5.2009 / 12:04

שר התמ"ת נאם הבוקר בכנס השנתי של איגוד קרנות הון סיכון הישראלי



בנימין בן אליעזר (פואד), שר התמ"ת, אמר הבוקר בכנס השנתי של איגוד קרנות הון סיכון הישראלי כי הממשלה העבירה 600 מיליון שקל למדען הראשי והיא מתכננת להמשיך ולתמוך בתעשיית ההיי-טק הישראלי.



"אלו זמנים קשים בכלכלה העולמית ובכלכלה הישראלית. האינדקטורים הכלכליים מצביעים על ירידה של 3.9% בצמיחה ברבעון הראשון של 2009. המצב כיום הוא לא רגיל. כל אחד מאיתנו מכיר חברים או קרובים שחוו פגיעה בעבודה או פיטורים. תעשיית ההיי-טק הישראלית היא חדשנית ומובילה עולמית. ומהווה מנוע צמיחה של המשק הישראלי. אני מאמין שהיום יותר מתמיד צריך לתמוך בתעשייה הזו".



"תעשיית הון סיכון הישראלית קיימת מאז שנת 93', אז הממשלה הקימה את תוכנית 'יוזמה'. היום יש 18 קרנות הון סיכון ישראליות שפעילות בישראל, שגייסו 10.6 מיליארד דולר, כאשר אלו הושקעו בלמעלה מ-1,000 חברות סטארט אפ ישראליות. חברות רבות יצאו להנפקות מוצלחות. 70 חברות ישראליות נסחרות בנאסד"ק. 30 חברות ישראליות נסחרות בבורסות אירופיות. ישראל מדורגת במיקום גבוה במספר החברות הנסחרות בבורסת נאסד"ק מלבד קנדה ואמריקה.



"גם הגודל הממוצע של קרנות הון סיכון גדל עם השנים. תעשיית ההיי-טק מהווה קטליזטור של צמיחה למשק הישראלי. לאור הנסיבות האלו הוריתי לפתח ולהכין תוכנית שתאפשר לתמוך בתעשייה ושתייצר כלים על מנת להילחם בפיטורים בהיי-טק. העברנו 600 מיליון שקל תוספת למדען הראשי ועדיין יצטרכו להתבצע פעולות נוספות שהממשלה תבצע בנוגע לתמיכה בענף ההיי-טק הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully