וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרכזים בנגב ובגליל: נדחתה תוכנית להקמת 580 יחידות דיור בבית דגן

רנית נחום-הלוי

19.5.2009 / 12:34

הוועדה לנושאים תכנוניים: הגדלת יישוב קטן כמו בית דגן במחוז המרכז נוגדת את תמ"א 35 לפיתוח הנגב והגליל



הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע) דחתה היום את יוזמת מינהל מקרקעי ישראל להקים שכונת מגורים חדשה בהיקף של 580 יחידות דיור על שטח של 91 דונם בשולי היישוב בית דגן.



הוועדה קבעה כי הגדלת יישוב קטן כבית דגן במחוז המרכז היא בעייתית בשל העובדה כי הפיתוח במרכז הארץ עולה כבר היום על יעדי האוכלוסייה שנקבעו בתמ"א 35, לפיהם יש לעודד את פיתוח הנגב והגליל ולהגביל את הפיתוח במרכז. כמו כן נדחתה התוכנית בשל העובדה שהיישוב אינו סמוך למערכת הסעת המונים.



"הוועדה שבה וקבעה היום כי אין מקום לתוספת של פיתוח במרכז הארץ בשטחים פתוחים, לאחר שהיא כבר הגבילה לאחרונה תוכניות להרחבת הערים מודיעין וראשון לציון", כך לדברי המתכנן הסביבתי של החברה להגנת הטבע וחבר הוועדה, איתמר בן דוד, שהצביע נגד התוכנית. "זה לא נכון לקדם תוכנית כזו בקרקע חקלאית במרכז הארץ".

לתוכנית התנגדו 9 חברי וועדה ורק שניים, נציג מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון, תמכו בה. אלה ביקשו לשנות את ייעוד הקרקע משטח חקלאי למגורים. מטרות התוכנית, לפי החומר שהוצג לחברי הוועדה, הן הקמת שכונת מגורים בהיקף של 580 יחידות דיור, כולל מוסדות ציבור, שטחים פתוחים ודרכים שישלימו את הרקמה האורבנית הקיימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully