וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל תעשיות מסכמת את הרבעון הראשון של 2009 עם רווח נקי של 101 מיליון שקל

יעל פולק

19.5.2009 / 13:00

אבי פישר וצביקה לבנת: הביצועים של החברות מצביעים על התמודדות מיטבית עם הירידה בביקושים



כלל תעשיות מסכמת את הרבעון הראשון של 2009 עם רווח נקי של 101 מיליון שקל המיוחס לבעלי מניות החברה לעומת רווח של 8 מיליון שקל בתקופה המקבילה.



בתקופת הדו"ח הסתכם הרווח השוטף ב-82 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-25 מיליון שקל בתקופה המקבילה. תרומת המגזרים השוטפת בתקופת הדו"ח הסתכמה ב-70 מיליון שקל, לעומת 91 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ירידה זו קוזזה בקיטון בהוצאות מימון ומטה ומעבר להכנסות של 12 מיליון שקל לעומת הוצאה של 66 מיליון שקל בסעיף זה ברבעון הראשון של 2008. עיקר הקיטון בהוצאות נבע מירידה בשיעור האינפלציה ומעליית שער החליפין של השקל מול הדולר.



הרווח בתקופת הדו"ח נבע ממימוש השקעות והשפעות חד פעמיות בהיקף של 19 מיליון שקל, וכלל בעיקר רווח מפקיעת אופציות למניות גולף בהיקף של 14 מיליון שקל, ורווח מירידה בשיעור ההחזקה באנדרומדה בהיקף של 8 מיליון שקל.



כלל תעשיות היא חברת החזקות בשליטת אי.די.בי פיתוח של נוחי דנקנר. החברה כוללת חברות בענפי התעשיה המסורתית, מסחר וטכנולוגיות. בין החברות בהן מחזיקה החברה מלט, קבוצת גולף, נטוויז'ן ונייר חדרה.



נייר חדרה רשמה גידול במכירות ברבעון הראשון בהשוואה לשנה שעברה מ-143 מיליון שקל ל-230 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה, הנובע בעיקרו מאיחודה של כרמל. פאנדטק הציגה קיטון של 7% בהכנסות על רקע המשבר הכלכלי ל-26 מיליון דולר. נטוויז’ן הציגה גידול בהכנסות ל-44 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009, לעומת 26 מיליון שקל במקביל. גולף הציגה קיטון של כ-7% בהכנסות, שהסתכמו ב-151 מיליון שקל.



את התרומה העיקרית לרווחיות סיפקה משאב (48 מיליון שקל). חברת נטוויז'ן תרמה 29 מיליון שקל לרווחיות, והחברות גולף וכת"ב תרמו 24 מיליון שקל כל אחת.



תזרים המזומנים של החברה הסתכם ב-139 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009 לעומת תזרים חיובי בהיקף של 257 מיליון שקל ברבעון המקביל.



ביחס להשפעת המשבר הפיננסי הגלובלי, מזכירה החברה כי כתוצאה מהשבר הודיעה מעלות על בחינה מחדש עם השלכות שליליות של כלל תעשיות, וכתוצאה מכך תהליך בחינה מחדש עם השלכות שליליות של משאב ונשר.



אבי פישר וצביקה לבנת, מנכ"לים משותפים של כלל תעשיות, אמרו היום כי "כלל תעשיות הגיעה למשבר הגלובלי והמקומי ערוכה ומוכנה כשברשותה יתרות מזומנים גבוהות ותזרים נוח הנפרש על פני שנים רבות. הביצועים של החברות התפעוליות מצביעים על כך שהן מתמודדות היטב עם האטה והירידה בביקושים המקומיים והגלובליים".





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully