וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים בגרמניה רואים סוף למיתון: מדד ביטחון המשקיעים הגרמני עלה במאי לשיא של שלוש שנים

סוכנויות הידיעות

19.5.2009 / 14:50

מדד ביטחון המשקיעים של מכון המחקר ZEW זינק במאי לרמה של 31.1, לעומת 13 נקודות באפריל



מדד ביטחון המשקיעים בגרמניה עלה בחודש מאי לרמתו הגבוהה ביותר מזה שלוש שנים. זאת, בעקבות הראלי בשוקי המניות העולמיים, ולאחר ששיפור קל בנתונים הכלכליים הוביל להערכות אופטימיות כי חלקו הגרוע ביותר של המיתון כבר עבר.



מדד ביטחון המשקיעים של מכון המחקר הכלכלי האירופי ZEW זינק במאי לרמה של 31.1 נקודות, לעומת 13 נקודות באפריל. תחזיות הכלכלנים היו כי המדד יעלה לרמה של 20 נקודות. "מבחינת הפעילות הכלכלית נראה שיותר ויותר סימנים מצביעים על כך שהגרוע מכל כבר עבר", אמר נשיא ZEW, וולפגאנג פרנץ. עם זאת, הוסיף פרנץ כי "בנוגע לשוק העבודה, לעומת זאת, נראה שהגרוע מכל עדיין לפנינו".



כלכלת גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, נסוגה ב-3.8% ברבעון הראשון של 2009 - הנסיגה החדה ביותר שלה מאז מלחמת העולם השנייה. זאת, לאחר שהמשבר הכלכלי העולמי פגע קשות במגזר היצוא במדינה, אשר היה מנוע הצמיחה העיקרי של המדינה בשנים האחרונות. לעומת הרבעון המקביל ב-2008, רשמה כלכלת גרמניה צמיחה שלילית של 6.9% ברבעון הראשון.



ממשלתה של קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, חתכה בחודש שעבר את תחזית הצמיחה שלה לכלכלת המדינה וצופה כעת צמיחה שלילית של 6% ב-2009 - הנסיגה החדה ביותר בתמ"ג הגרמני מאז מלחמת העולם השנייה. במטרה לעודד את הצמיחה הכלכלית ולבלום את המיתון המחריף במדינה חשפה הממשלה חבילת תמריצים בסך 82 מיליארד יורו (112 מיליארד דולר).



ממשלת גרמניה צופה כי מספר המובטלים יגדל השנה ל-3.72 מיליון לעומת 3.27 מיליון בשנה שעברה, ולהמשיך לצמוח בשנת 2010 ל-4.62 מיליון. היצוא, לפי הממשלה, צפוי לצנוח ב-2009 ב-18.8%, לאחר עלייה של 2.7% ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully