וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א סגרה בעליות חדות

יעל פולק

19.5.2009 / 16:50

יום ירוק בת"א: ת"א 25 עלה ב-2.5%, ת"א 100 ננעל בעלייה של 2.6%. מדד הנדל"ן קפץ ב-4%. מכתשים אגן הוסיפה 5.5%

המסחר השלישי השבוע בבורסה של תל אביב הסתיים על רקע אופטימיות של המשקיעים ובעקבות המשך פרסום דו"חות הרבעון הראשון של החברות הנסחרות.

המסחר נחתם בעליות שערים: מדד תל אביב 25 עלה ב-2.5% לרמה של 857 נקודות ומדד תל אביב 100 הוסיף 2.6% לרמה של 784 נקודות. מדד מניות הנדל"ן זינק ב-4.1% ומדדי מניות היתר הוסיפו כ-3%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל.

הדולר נחלש היום ב-1.1% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.1 שקלים.

"שיעור הצמיחה ברבעון הראשון בישראל היה פחות שלילי מאשר בארה"ב ובאירופה (שיעורי צמיחה של 6%- ו-10%- בהתאמה), אולם הרכב הצמיחה משרטט תמונה עגומה", אומר היום הכלכלן הראשי בהראל, מיכאל שראל.

שראל מעריך כי לא צפוי שינוי במדיניות המוניטרית המרחיבה שכן הירידה החדה בביקושים המקומיים תומכת בהמשך השמירה על ריבית נמוכה, ואילו הירידה החדה ביצוא תומכת בהמשך רכישת המט"ח על ידי בנק ישראל. עונת הדו"חות הכספיים נמצאת בעיצומה, ולחברות הנסחרות נותרו שבועיים להצגת דו"חות הרבעון הראשון של 2009.

דלק ישראל מסכמת רבעון לא קל, אך צניחה דרמטית בהוצאות המימון של החברה סייעו לה בשורה התחתונה. החברה מציגה קיטון של 38% בהכנסותיה, שהסתכמו ב- 856 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009. הרווח התפעולי של החברה הצטמצם ב-42% והסתכם ב-48.2 מיליון שקל. בשורה התחתונה, החברה דווקא מציגה גידול של 31% ברווח הנקי, שהסתכם ב-37.5 מיליון שקל בזכות עסקאות גידול על מחירי הדלקים, שצמצו את הוצאות המימון שלה באופן ניכר.

דלק רכב, גם היא מקבוצת דלק, פירסמה אף היא את דו"חותיה היום. המשבר הכלכלי שהוביל גם לירידה בכלי הרכב הוביל את החברה אמנם לירידה של 40% ברווח הנקי, אך החברה הצליחה לייצר רווח של 90 מיליון שקל. הכנסות החברה פחתו בשליש ל-1.033 מיליארד שקל.

HOT דיווחה הבוקר את תוצאות הרבעון. החברה הצליחה להשיג גידול בהכנסות של 8%, לסכום של 769 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה קטן ל-69 מיליון שקל מול 140 מיליון ברבעון הקודם, אך באותו הרבעון רשמה החברה הכנסה חד פעמית של 76 מיליון שקל. זאת, כתוצאה מהליך משפטי בו זכתה החברה. הרווח הנקי של החברה מושפע אף הוא מאותה הכנסה חד פעמית ולכן מציג ירידה מ-74 מיליון שקל ל-20 מיליון שקל - נתון שגבוה מהערכות האנליסטים.

012 סמייל מסיימת רבעון חזק עם שיפור בכל המדדים ומעל תחזיות האנליסטים. בשורות ההכנסות מציגה החברה נתון של 284 מיליון שקל, שיפור של 8% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי, שעמד בשנה שעברה ברבעון הראשון על 6 מיליון שקל בלבד, עומד כעת על 49 מיליון שקל.

אבוג’ן מסכמת הבוקר את הרבעון הראשון של 2009: הכנסות החברה זינקו ל-2.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-114 אלף דולר בלבד ברבעון המקביל ב-2008. הגידול המשמעותי בהכנסות נובע מהכרה בהכנסה בעקבות הסכם שיתוף הפעולה שנחתם בספטמבר 2008 עם מונסנטו. הסכם שיתוף הפעולה סייע לאבוג'ן לעבור לרווח תפעולי של 624 אלף דולר ברבעון לעומת הפסד של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בנק לאומי השלים אתמול גיוס של 900 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, במסגרת הנפקת כתבי התחייבות מסדרה י' בהיקף כולל של 1.2 מיליארד שקל. את ההנפקה הובילו לאומי פרטנרס, כלל חיתום, לידר שוקי הון ואפריקה חיתום. התשואה האפקטיווית בהנפקה נקבעה על 4.38%, והיא מייצגת פרמיה של כ-2.9% מעל אג"ח ממשלתי עם מח"מ דומה של כחמש שנים.

לאומי גם הודיע הבוקר כי ימכור את החזקותיו (6.4%) בבנק אגוד. בחלקים שווים לשניים מעלי השליטה בבנק אגוד: נכסי שרודר בע"מ וישעיהו לנדאו אחזקות. לאומי ימכור את המניות תמורת 101 מיליון שקל, המשקפים רווח של 12 מיליון שקל.

בנק הפועלים מוסיף למשוך את תשומת הלב של המשקיעים - שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים , הגישה אתמול תלונה למבקר המדינה, השופט מיכה לינדנשטראוס, על התנהלותם של נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, והמפקח על הבנקים בבנק ישראל, רוני חזקיהו, על התנהלותם בפרשת הבקשה להדחתו של יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully