וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלידר שוקי הון מעריכים שכי"ל תציג רווח נקי של 134 מ' ד'; "הפוטנציאל של כי"ל להפתיע לרעה נמוך יחסית"

נועה פרייס

19.5.2009 / 16:39

בבית ההשקעות ממשיכים להמליץ על מניית כי"ל ב"קנייה", עם מחיר יעד של 70 שקל



מחר בבוקר, לפני פתיחת המסחר בתל אביב, תפרסם חברת כי"ל את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2009. הקונצנזוס של האנליסטים לרווח הנקי של החברה עומד על 135 מיליון דולר. בלידר שוקי הון מעריכים שהחברה תציג רווח נקי של 134 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-346 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.



יואב בורגן, אנליסט בלידר שוקי הון, אומר כי "הפוטנציאל של כי"ל להפתיע לרעה נמוך יחסית". עם זאת, בורגן טוען כי חולשת הרבעון הראשון בכל תחומי פעילותה של כי"ל, אפילו ביחס לרבעון הקודם, ברורה וידועה לכל. בבית ההשקעות ממשיכים להמליץ על מניית כי"ל ב"קנייה", עם מחיר יעד של 70 שקל.



בורגן צופה שה-EBITDA יעמוד על כ-230 מיליון דולר, על מחזור כולל של 894 מיליארד דולר: מכירות אשלג בשווי 277 מיליון דולר, מכירות פוספטים בשווי 130 מיליון דולר, מוצרים תעשייתיים בשווי 209 מיליון דולר ומוצרי תכלית בשווי 274 מיליון דולר.



"כי"ל היא בין חברות האשלג הבורסאיות האחרונות שמדווחות על תוצאותיהן הכספיות לרבעון הראשון, מקרב היצרניות הגדולות בעולם. על כן, הדו"חות של כי"ל הינם בבחינת החדשות של אתמול", אומר בורגן.



בלידר שוקי הון אומרים שהמשקיעים כבר "עיכלו" מזה זמן רב את החולשה הגדולה של תעשיית הדשנים משלהי 2008, חולשה שנמשכה והחמירה ברבעון הראשון של 2009 ונמשכת גם במהלך הרבעון השני. לטענת בורגן, "העיניים כעת מופנות אל עבר האירוע המכונן של שנת 2009 בעולם האשלג, שהוא סיום המשא ומתן עם הסינים, סיום המו"מ בהודו והתאוששות ברת קיימא בביקושי האשלג בברזיל".



האנליסטים מעריכים שהשוק כיום כבר מגלם לחלוטין את הרבעון הראשון הגרוע בשוקי מעכבי הבערה ומוצרי התכלית. בורגן מציין כי ייתכנו מחיקות נוספות של מלאי גופרית ופוספטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully