וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד יקבי כרמל: מיץ הענבים תירוש אינו 100% טבעי

הילה רז

19.5.2009 / 17:02

לטענת התובע, מיץ הענבים תירוש מכיל גפרית דו חמצנית, שהיא חומר משמר; העמיד את סכום תביעתו על 10 מ' ש'



מיץ הענבים של תירוש מכיל גפרית דו חמצנית שהיא חומר משמר, ולכן אינו מיץ ענבים 100% טבעי, כפי שמציגות היצרניות יקבי כרמל מזרחי ויקבי כרמל – כך טוען אברהם פלדמן מבני ברק, במסגרת בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב.



פלדמן, המיוצג על ידי עו"ד מרדכי איזנברג, העמיד את סכום תביעתו הייצוגית על כ-10 מיליון שקל.



לטענת פלדמן, בדיקות מעבדה העלו כי מיץ הענבים האדום הפופולרי תירוש מכיל למעלה מ-20 מ"ג לק"ג גפרית דו חמצנית, אף שהדין מחייב את היקבים לסמן מיץ ענבים המכיל מעל 20 מ"ג לק"ג גפרית דו חמצנית כ"מיץ ענבים משומר". כרמל מזרחי וכרמל לא סימנו את המוצר כמתחייב.



התובע מוסיף כי סימון המוצר כטבעי אסור מאחר שמצויים בו רכיבים שאינם טבעיים וכי כרמל מזרחי לא סימנו ברשימת המרכיבים שעל המיץ כי נכלל בו דו תחמוצת הגופרית או חומר משמר. התובע מציין כי תכולת חומר משמר מסוג גפרית דו חמצנית במיץ ענבים מותרת בשיעורים שנמצאו בבדיקות מעבדה שנערכו, ואולם, לדבריו, תכולה שכזו מחייבת סימון המוצר באופן השונה לחלוטין מזה שסימנה הנתבעת כ”מיץ ענבים משומר”.



"הנתבעת מכרה את מוצר הדגל שלה, מיץ ענבים תירוש, שהינו על פי דין 'מיץ ענבים משומר' - כ'מיץ ענבים טבעי'. במקום לסמנו, כדין, כ'מיץ ענבים משומר', ואף לציין ברשימת מרכיביו את הסימונים המחויבים 'דו תחמוצת הגפרית' ו'חומר משמר', היא סימנה אותו בכינויים שהיה אסור לה להשתמש בהם, 'מיץ ענבים טבעי' ו'100% טבעי'. בכך הטעתה הנתבעת את התובע ואת כל צרכני המוצר", כותב התובע הייצוגי.



התובע מבקש עבור עצמו פיצוי של אלף שקל, ומעריך את קבוצת הניזוקים המשוערת ב-100 אלף איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully