וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכלל פיננסים מסבירים את העליות בבורסה: החברות מצליחות להכות את התחזיות בקלות יחסית

יעל פולק

19.5.2009 / 17:31

תמיר פישמן: התיקון מטה לא מגיע, השחקנים נשברים, נכנסים לבורסה - ונוצר גל עליות



"תחזיות הרווח שהתחלנו איתן את 2009 היו נמוכות מאוד, כך שלחברות קל מאוד להכות את התחזיות האלו. מכיוון ששוק ההון מתבסס על הציפיות הראשוניות, ברגע שהתוצאות בפועל טובות מהתחזיות - אנחנו רואים את התגובה החיובית באופן ברור בבורסה של תל אביב" - כך אומר הערב קובי פלר, סמנכ"ל השקעות בקרנות הנאמנות של כלל פיננסים.



"המשקיעים הפרטיים והמוסדיים כאחד, ממשיכים לצאת מאפיקי השקעה בטוחים, כמו פיקדונות ואג"ח מדינה, ועוברים להסיט כספים לאפיקים מסוכנים יותר כמו מניות ואג"ח קונצרניות בדירוגים נמוכים יותר. זהו תהליך שקורה בישראל כמו גם בעולם כולו - השגת תשואה בחודשים הקרובים תגיע מהנכסים הללו אחרי תקופה ארוכה של ירידות שערים".



פלר מסביר כי "בעבר הלא רחוק השוק תימחר חששות גדולים מאוד מפני קריסה של המוסדות הפיננסים בעולם. עליות השערים שאנו רואים כעת הן תחילת ההתאמה לשווי תיק הנכסים לפני המשבר. מדובר בתהליך ארוך, שלא נגמר ברבעון אחד, אלא מתמשך על פני מספר שנים. חשוב לזכור שהמשקיעים החלו את השנה עם אחוז נמוך מאוד של מניות בתיקים".



שגיא ביגס, ראש תחום מניות בתמיר פישמן, אומר הערב כי "כולם מצפים לתיקון שיגיע לאחר העליות החדות, וברגע שהתיקון לא מגיע, עוד ועוד שחקנים נשברים ונכנסים לבורסה - וזה יוצר גל עליות. עם זאת, במבט קדימה אנחנו נותרים אופטימיים. הדו"חות הכספיים של החברות מתבררים כלא קשים כפי שצפינו, הריבית הנמוכה והירידה בסטיות התקן בשוק גורמים לעוד שחקנים מוסדיים להגדיל פוזיציות שעדיין נמצאות ברמה נמוכה באפיק המנייתי".



"בשבוע שעבר היו כמה ימים של ירידות שערים, אך אתמול ראינו עליות חדות בארה"ב ובמזרח - עליות שייבאנו אלינו. בכל זאת, עוצמת העליות היום הייתה יחסית מפתיעה - החברות שהציגו היום דו"חות (HOT, בנק מזרחי-טפחות, 012 סמייל) היו טובים יותר מהציפיות ומשכו את השוק מעלה. בנוסף לכך, מניות האגרו כימיה (כיל ומכתשים) עלו בעקבות עליות בחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully