וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה מכירת עוף העמק

עמירם כהן

19.5.2009 / 17:48

הדחייה - בעקבות התנגדות העבודים ותביעת הנושים מקבוצת רמי לוי להגדיל ההצעה הכספית ביותר מ-15%. דיון בעניין יתקיים בשבוע הבא

הוועדה למכירות נכסים במשרד רשם האגודות השיתופיות, עו"ד אורי זליגמן, שבראשה עומדת סגנית הרשם, עו"ד איטה ילין, החליטה לדחות לשבוע הבא המשך הדיון במכירת משחטת עוף העמק. הוחלט על דחיית הדיון, לאחר שהעובדים והנושים הגישו התנגדות למכירת המשחטה לקבוצת רמי לוי - עמיר שיווק.

הוועדה החליטה לדחות את ההחלטה לשבוע הבא, לאחר שהעובדים הגישו התנגדות להסכם בטענה כי לא הובטחו זכויותיהם. העובדים תובעים לחתום איתם על הסכם עבודה קיבוצי, כפי שהיה להם ערב התמוטטות המשחטה לפני 3 חודשים והנושה הגדול של המשחטה, ארגון הקניות של קיבוצי עמק יזרעאל, משקי עמק יזרעאל, תבע את הגדלת התמורה מהמכירה ביותר מ-15%.

קבוצת רמי לוי עמיר שיווק זכתה בהתמחרות שערך המפרק עו"ד נמרוד טפר, כשהציעה להמשיך לקיים את המשחטה כעסק חי, לשלם לקופת הפירוק 13 מיליון שקל, להעסיק את כל העובדים ולהגדיל את הייצור במשחטה. הוועדה קבעה כי במהלך השבוע ייפגשו המציעים עם נציגי העובדים, בניסיון להגיע להסכם על תנאי העסקתם ואישרה לארגון משקי עמק יזרעאל להגיש שומה משלו למשחטה.

הצעת הרכש של רמי לוי ועמיר שיווק מסתכמת בכ-72% מהחוב לנושים המובטחים - משקי עמק יזרעאל (13 מיליון שקל חוב בשעבוד על קרקעת המשחטה) והבנק הבינלאומי (5 מיליון שקל חוב). אלא שמהסכום שמציעים הרוכשים יש להפחית את הוצאות הפירוק המסתכמות בכ-250 אלף שקל לחודש. עד כה הגיעה ההוצאה הזו לחצי מיליון שקל.

גורמים המקורבים למכירה העריכו, כי הצדדים יגיעו להסכמה במחלוקות שעלו והמכירה תצא לפועל, מפני שהאלטרנטיבה היא פירוק המשחטה, מכירתה לברזלים ופיטורי 220 העובדים. מאידך, אותם גורמים לא פסלו את אפשרות כי יימצא רוכש נוסף שיציע לרשם האגודות השיתופיות לרכוש את המשחטה במחיר גבוה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully