וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי קליפורניה הולכים היום לקלפיות להצביע על צעדים לפתרון המשבר התקציבי במדינה

סוכנויות הידיעות

19.5.2009 / 17:49

המושל שוורצנגר: אם הצעדים לא יאושרו הגירעון יתפח ל-21 מיליארד ד'; סקרים צופים: המצביעים ידחו הצעדים



תושבי מדינת קליפורניה - אשר לו היתה מדינה עצמאית היתה הכלכלה השמינית בגודלה בעולם - הולכים היום לקלפיות כדי להצביע על שש הצעות שנועדו לצמצם את המשבר התקציבי אליו נקלעה המדינה. סקרים צופים כי ההצעות צפויות להידחות על ידי המצביעים.



ההצעות, אשר כוללות בין השאר הארכת תוקפם של מסים זמניים, העתקת תקציבים בין סעיפים ונטילת הלוואות כנגד רווחים עתידיים ממפעל ההגרלות של המדינה, הועלו להצבעה במסגרת הצעת פרשה שגיבשו המחוקקים בקליפורניה בחודש פברואר, ואשר נועדה לסגור את הגירעון בסך 42 מיליארד דולר בתקציב המדינה. שיטת הדמוקרטיה הישירה המקובלת בקליפורניה מחייבת להעלות חלק מההחלטות להצבעת כל תושבי המדינה.



קיצוצים בהוצאות והעלאות מסים סייעו לקליפורניה לצמצם בינתיים את הגירעון בתקציב השנתי ל-15.4 מיליארד דולר, אולם מצבה התקציבי של המדינה עודנו בכי רע, והאג"ח שלה הן כעת בעלות הדירוג הנמוך ביותר בקרב אג"ח של 50 מדינות ארה"ב.



בשבוע שעבר הזהיר מושל מדינת קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, כי במידה שלא יאושרו ההצעות על ידי המצביעים, עלול הגירעון השנתי של מדינת קליפורניה לתפוח ל-21.3 מיליארד דולר. עוד הוסיף כי התרחבות הגירעון התקציבי תחייב את המדינה לשחרר אסירים, לפטר כבאי אש ולצמצם או לחסל שירותים אחרים.



שש הצעות יועלו היום להצבעה בקליפורניה. הראשונה קובעת כי תוקם קרן חירום על ידי הגבלת הוצאות עתידיות והארכת תוקף מסים זמניים. ההצעה השנייה מבטיחה מימון עתידי לחינוך, אולם מותנית באישורה של ההצעה הראשונה. ההצבעה השלישית מאפשרת למדינה ללוות כספים כנגד רווחים עתידיים ממפעל ההגרלות של קליפורניה, והרביעית מעתיקה הכנסות מתוכניות פיתוח לילד לקרן כללית. ההצעה החמישית מעתיקה הכנסות מתוכניות לבריאות לקרן כללית, והשישית מקפיאה את שכר המחוקקים בקליפורניה כל עוד המדינה סובלת מגירעון בתקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully