וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד לשכות המסחר שוקל להתנתק מלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בעקבות עסקת החבילה

חיים ביאור

19.5.2009 / 18:13

הסיבה: תיקוני החקיקה שיזמה ההסתדרות; האיגוד עתר לביה"ד נגד המדינה וההסתדרות בשל תיקוני החקיקה



איגוד לשכות המסחר, בראשות אוריאל לין, שוקל להכריז על התנתקותו מלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, בראשה עומד שרגא ברוש. הסיבה: תיקוני החקיקה שיזמה ההסתדרות, בהסכמת ברוש. תיקוני החקיקה אלה מייטיבים עם העובדים, ובין השאר מחייבים את המעסיקים לחתום על הסכמי עבודה קיבוציים בכל מקום שבו יוקם ועד עובדים.



לצעדו של לין, לא שותפים שאר מרכיבי לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, אף כי גם הם אינם שבעי רצון מתיקוני החקיקה. נשיא לשכת ארגוני העצמאים, עו"ד יהודה טלמון, שיגר אתמול מכתב לברוש בו נאמר כי "כוחנו באחדות שאנו מפגינים כלפי חוץ לאחר שאת המחלוקות ליבינו בבית. מי שכללי המשחק אינם מקובלים עליו, שיסיק מסקנות".



טלמון כתב את הדברים אף שבשבוע שעבר הוא תקף את תקציב המדינה שגובש ע"י משרד האוצר בעצה אחת עם ברוש ועם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. טלמון טען אז כי "מבחינת העצמאים ובעלי העסקים, התקציב רק מעמיק את המיתון, אינו מבטיח את נגישות העסקים הקטנים לאשראי ואינו בולם את קריסתם". בסביבתו של ברוש הגיבו בשאננות לנוכח צעדו של לין ואמרו כי "רצונו של אדם כבודו".



אתמול הגיש איגוד לשכות המסחר עתירה לנשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, נגד ההסתדרות והמדינה, בשל תיקוני החקיקה שסוכמו ביניהן. האיגוד ביקש כי יוצא צו מניעה שימנע את קידומה של חקיקה זו.



בפניית איגוד לשכות המסחר לביה"ד הארצי, באמצעות עו"ד סיגל סודאי, נטען שההסתדרות הפרה בצורה גסה את תהליך ההידברות בינה לבין הממשלה והמעסיקים, וקידמה תיקוני חקיקה המכבידים על המעסיקים, "בחוסר תום לב ותוך ניצול ציני וברוטאלי של חולשת הממשלה". האיגוד טוען כי ההסתדרות "פעלה מאחורי גבה של לשכת התיאום ומעלה באימונה". עוד נטען שקבוצת חוקים זו פוגעת קשות בחופש העיסוק ומחלישה באופן דרמטי את כוחם של המעסיקים מול העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully