וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק מקוון חדש מאפשר לגולשים להתחרות בהונאת פונזי וירטואלית

נמרוד הלפרן

19.5.2009 / 20:51

חברת Cellufun שפיתחה את המשחק Made Off: עד כה הצטרפו 20 אלף גולשים למשחק



הונאת ברנרד מיידוף, הונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה, ממשיכה לעורר השראה לפרודיות ומוצרים. משחק מקוון חדש, בשם Made Off, מאפשר לשחקנים ליצור הונאות פונזי וירטואליות עם תשואות של בין 5% ל-20% בשנה. עם זאת, כסף אמיתי אינו מעורב במשחק, אלא רק נקודות התקפות בעולם הווירטואלי של חברת Cellufun, יצרנית המשחק. כדי לטפח את הונאת הפונזי הווירטואלית, נדרשים שחקים למשוך משקיעים וירטואלים מקרב חבריהם המקוונים. במידה שאינם מצליחים לגייס מספיק חברים חדשים כדי להמשיך את ההונאה, מוכרזים השחקנים כפושטי רגל.



"חושבים שיש לכם את מה שנדרש כדי לבצע הונאת פונזי טובה יותר מזו של ברני?", נשאלים הגולשים בתחילת המשחק. "תמיד רציתם לשדוד, להונות ולגנוב ממשקיעים תמימים? ובכן, הנה ההזדמנות שלכם". המשחק, המיועד לגולשים באמצעות טלפונים סלולרים, כבר משך 20 אלף משתתפים מאז השקתו ביום שני שעבר. חברת Cellufun מסרה כי המשחק ימשיך לפעול גם לאחר מתן גזר דינו של מיידוף בעוד כחודש וחצי, וכי בסופו של דבר סוכני בולשת פדרלים וירטואלים צפויים לסגור את המשחק, ולהכריז על השחקן שהצליח לצבור את מספר הנקודות הווירטואליות הגדול ביותר כעל הזוכה.



אין זו הפעם הראשונה בה מעוררת הונאת מיידוף השראה לפרודיות או מוצרים. בחודש פברואר הודיע "מד מגזין" (Mad Magazine), מגזין ההומור הסאטירי האמריקאי, כי בכוונתו לפרסם מודעה פרודית על הונאת ברנרד מיידוף, המעוצבת על בסיס פוסטר של הסרט "נער החידות ממומביי".



שמו של הסרט במודעה הפרודית הוא "Scumbag billionare" על משקל שמו הלועזי של הסרט "נער החידות ממומביי" - "Slumdog Millionaire". הסרט "נער החידות ממומביי" מציג את סיפורו של נער עני בהודו של ימינו, אשר משתתף בגירסה ההודית לתוכנית הטלוויזיה "מי רוצה להיות מיליונר?", ומגיע לכדי מרחק שאלה אחת מלזכות ב-20 מיליון רופי.



בנוסף לכוכב הסרט, ברנרד מיידוף, מופיעה במודעה הפרודית של "מד מגזין" רשימת השחקנים המשתתפים בסרט, אשר כוללת שמות של שחקנים שהפסידו כספים בהונאת מיידוף, בהם קווין בייקון וג'ון מלקוביץ'. בראש המודעה מופיעות המלצות כביכול של מבקרי קולנוע, ובראשן ההמלצה: "ההונאה מספר אחת של השנה". כמו כן, נכתב במודעה כי הסרט הופק על ידי סטיבן שפילברג וג'פרי קצנברג, באמצעות הכספים שלא נגנבו מהם על ידי מיידוף. השניים, כמובן, הפסידו כספים בהונאת מיידוף.



מוקדם יותר השנה, ביריד הצעצועים של ניו יורק שנערך בפברואר, החלה להימכר בובת "ברני-רסק-אותו" (Smash-Me-Bernie), שנועדה לעודד את אלו שהתרגזו בעקבות הונאת הפונזי של מיידוף לבטא את כעסם. הבובה, אותה מייצרת חברת מודל וורקס, נמכרה במחיר של 99.95 דולר, מגיעה בדמותו של מיידוף, כשהיא לבושה בבגדי שטן אדומים ומחזיקה קלשון בידה.



מיידוף הודה בחודש מארס בהונאת פונזי הגדולה בהיסטוריה, אשר התפרסה על פני עשרות שנים וגרמה לאלפי לקוחותיו להפסיד מיליארדי דולרים. ברנרד מיידוף בן ה-70, לשעבר יו"ר נאסד"ק, הודה ב-11 סעיפי אישום, בהם הונאת ניירות ערך, הונאה באמצעים אלקטרוניים והלבנת כספים, וצפוי לעונש של עד 150 שנות מאסר. מאז הודה באישומים ב-12 במארס, נתון מיידוף במעצר. גזר דינו צפוי להתפרסם ב-29 ביוני.



מיידוף נעצר בדצמבר, לאחר שהודה כי ביצע הונאת פונזי שהוערכה אך בסך 50 מיליארד דולר - מההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט. הונאת מיידוף עוררה תגובות קשות בציבור, והיו שהכתירו את מיידוף בתור "האיש הרע" שמסמל את המשבר האמון החריף כלפי המגזר הפיננסי. הפרשה גם עוררה תגובות אנטישמיות רבות, בשל יהדותם של מיידוף ועורך דינו, סורקין.



בין אלפי הקורבנות של ההונאה שביצע מיידוף, נמצאים המיליארדרים ארנון מילצ'ן ועזרא מרקין, קרן הצדקה של במאי הקולנוע סטיבן שפילברג, אוניברסיטת קולומביה, בעל קבוצת הבייסבול ניו יורק מטס פרד וילפון. שורה של בנקים נפלו אף הם קורבן להונאה, בהם בנק ג'ייקוב ספרא, בנקו סנטנדר הספרדי, BNP פאריבה הצרפתי, בנק אוף אמריקה ו-UBS השווייצי.



בין הנפגעים מישראל: אגודת ידידי התזמורת הפילהרמונית בארה"ב, עמותת על"ם, בני משפחת צ'ייס המתגוררים בישראל והפסידו את נכסי הקרן שניהלו ואת כספם האישי, הטכניון ואגודת הידידים האמריקאים שלו, עמותת הורוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully