וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים הטובים נמשכים בחו"ל: הוועדים בנמלים נוסעים לאירופה כדי "ללמוד על הרפורמה”

חיים ביאור

19.5.2009 / 21:51

ראש האיגוד המקצועי במרחב חיפה: "אם ההנהלה שולחת עובד לחו"ל בעניין הקשור להתמחותו, אין כאן בעיה"



העובדים בנמלי הים, שרבים מהם משתכרים עשרות אלפי שקלים בחודש, נהנים גם מהאפשרות לראות עולם, במסגרת עבודתם. ב-31 במאי הקרוב תצא לאירופה קבוצה המועסקת בנמל אשדוד ובה עובדים ותיקים, בהם חברי ועדים, כדי "ללמוד מקרוב כיצד עושים נכון רפורמה בנמלים".



המשלחת תכלול, בין היתר, את האיש החזק בקרב הוועדים בנמל אשדוד, אלון חסן, את יו"ר ועד עובדי התפעול, אבינועם שושן, ואת סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת הנמל עובדיה כהן. המשלחת תבקר בנמל אנטוורפן שבבלגיה, בנמל רוטרדאם שבהולנד ובנמל ברצלונה שבספרד.

הנסיעה ה"לימודית" כהגדרת הנהלת חברת הנמל, תצא אל הפועל לנוכח הליך ההפרטה שבמסגרת הרפורמה בנמלים, שיכלול מכירת 15% ממניות חברת הנמל. בכירים בחברת נמל אשדוד אומרים כי מטרת הנסיעה היא "ללמוד מהניסיון של נמלים מתקדמים בעולם, שכבר עברו תהליכי הפרטה דומים בשנים האחרונות".



אך לא רק בנמל אשדוד חוגגים. מנמל חיפה יצאו מראשית שנה זו למערב אירופה וצפונה שתי קבוצות במטרה ללמוד מהמתרחש בנמלי העולם. בין הנוסעים: האיש החזק בוועדי הנמל מאיר תורג'מן, חבר ועד הטרנספורט, יצחק בן שבת, עוזר המנכ"ל, עודד מזרחי, וסמנכ"ל התפעול, חיים ליצ'יצקי. כל הנסיעות הללו של חברי הוועדים מומנו על ידי הנהלות חברות הנמלים.



בהסתדרות לא רואים בעיה מיוחדת בנסיעות אלה של חברי הוועדים ולא מזהים את ניגוד האינטרסים לכאורה שבו הם מצויים. "אני מכיר את הוועדים בנמל חיפה. טעות לחשוב שהם יזניחו את ההגנה על עובדי הנמל בגלל איזו נסיעה לחו"ל", אומר רפי מסט, ראש האיגוד המקצועי במרחב חיפה. ”אם ההנהלה מחליטה לשלוח עובד לחו"ל בעניין הקשור להתמחותו, אין כאן בעיה, כי הרי בדרך זו היא מבקשת לשדרג את רמתו המקצועית”.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully