וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה ברווח הרבעוני של ענקית המחשוב HP; המניה יורדת ב-3% במסחר לאחר הסגירה

נמרוד הלפרן

19.5.2009 / 23:24

רווחי החברה תאמו את תחזיות האנליסטים; ירידה של 3% במכירות ל-27.4 מיליארד דולר



ענקית המחשוב האמריקאית היולט פקארד (HP) דיווחה היום על ירידה ברווחיה הרבעוניים על רקע ירידה במכירות בשל המשבר הכלכלי העולמי. HP, יצרנית המחשבים האישיים (PC) הגדולה בעולם, רשמה ברבעון הכספים השני שלה, אשר הסתיים בסוף אפריל, רווח נקי של 1.7 מיליארד דולר, או 70 סנט למניה, לעומת רווח של 2.1 מיליארד דולר, או 80 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה HP - שישראל עבורה היא יעד ההשקעות במחקר ופיתוח השלישי בגודלו בעולם אחרי ארה"ב והודו - רווח של 2.1 מיליארד דולר, או 86 סנט למניה, ירידה של 1% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ובהתאם לתחזיות האנליסטים. היה זה הרבעון השני ברציפות בו דיווחה החברה על רווח שתאם את תחזיות האנליסטים, לאחר שבעה רבעונים ברציפות בהם רשמה תוצאות שעלו על התחזיות.



HP, שרכשה בשנה שעברה את EDS תמורת קרוב ל-14 מיליארד דולר, רשמה ברבעון מכירות של 27.4 מיליארד דולר, ירידה של 3% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ומעט פחות מתחזיות האנליסטים למכירות של 27.5 מיליארד דולר. הכנסות HP משירותי מחשבו הוכפלו ברבעון לעומת התקופה המקבילה, ל-8.5 מיליארד דולר, הודות לרכישת EDS.



"מיקוד ממושמע בייעול תפעולי ויישומו תרם לתזרים מזומנים שיא", אמר מנכ"ל ויו"ר HP, מרק הרד, בעת פרסום הדו"חות. "עסקי השירותים שלנו המשיכו לספק רווחיות איתנה ותזרים עסקות מוגבר, ושילוב פעילות חברת EDS מתקדם בהתאם לתוכניות", הוסיף.



במבט קדימה, צופה HP - יצרנית השרתים וחברת שירותי ה-IT השנייה בגודלה בעולם אחרי יבמ - לרשום ברבעון הנוכחי רווח לפני הוצאות חד פעמיות של 88-90 סנט למניה, ורווח נקי של 64-68 סנט למניה. בשנת הכספים כולה צופה החברה לרשום רווח לפני הוצאות חד פעמיות של 3.76-3.88 דולר למניה, ורווח נקי שנתי של 3.02-3.16 דולר למניה. בשורת ההכנסות צופה החברה ירידה של 4%-5% בשנה הנוכחית.



מניית HP יורדת ב-3% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בעלייה של כ-2.5%.



בחודש פברואר, הורידה HP את תחזית ההכנסות לשנת הכספים כולה, לאחר שרשמה הכנסות רבעוניות נמוכות מהצפוי, ובחודש מארס העריך המנכ"ל מרק הרד כי לא צפויה התאוששות בביקוש עד סוף השנה.



עם זאת, למרות המשבר הכלכלי העולמי, שיפרה החברה ברבעון הראשון של השנה (לא רבעון הכספים) את מעמדה בשוק המחשבים האישיים העולמי, שאותו היא מובילה. HP רשמה גידול של 2.9% במכירות המחשבים האישיים במונחי יחידות, והגדילה את הנתח שלה בשוק העולמי ל-20.5%, לפי חברת המחקר IDC.



HP, אשר הדיחה לפני שלוש שנים את מתחרתה דל מהתואר יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם, הדיחה את דל ברבעון הראשון של השנה גם מהבכורה בשוק המחשבים האישיים בארה"ב. מכירות המחשבים האישיים של HP בארה"ב צמחו ברבעון הראשון של 2009 ביותר מ-11% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ל-4.2 מיליון יחידות, לפי נתוני חברת המחקר גרטנר. מכירות דל נפלו באותה התקופה ביותר מ-16% ל-3.9 מיליון מחשבים אישיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully