וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: הדו"חות הכספיים מפתיעים לטובה והמשקיעים אופטימיים; בוול סטריט הסתיים המסחר במגמה מעורבת

יעל פולק

20.5.2009 / 7:08

הבוקר צפויים להתפרסם דו"חותיה של כי"ל שהשלימה זינוק של 55% מתחילת השנה



מאז תחילת השנה הוסיפו המדדים המובילים בבורסה של תל אביב מעל 30%, ונראה כי אווירה אופטימית ממשיכה לשרור בקרוב המשקיעים באחד העם. המסחר מושפע משלל הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2009, שיוסיפו להתפרסם עד תחילת יוני.



אתמול ננעל המסחר בעליות שערים: מדד תל אביב 25 עלה ב-2.5% לרמה של 857 נקודות, ומדד תל אביב 100 הוסיף 2.6% לרמה של 784 נקודות. מדד מניות הנדל"ן זינק ב-3.8% ומדדי מניות היתר הוסיפו כ-3%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל.



המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת כשנתוני התחלות הבנייה הגרועים מהצפוי משכו מטה ומנגד מניות הטכנולוגיה עודדו את המגמה החיובית. דאו ג'ונס איבד 0.3% ל-8475 נקודות, נאסד"ק התחזק ב-0.1% ל-1735 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-0.2% ל-908 נקודות.



עוד סימן לאופטימיות - מדד התנודתיות של וול סטריט (VIX), הידוע גם בכינויו "מדד הפחד" - שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לגבי עוצמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט, נפל אתמול מתחת לרמה של 30 נקודות, לראשונה מאז חודש ספטמבר.



בכלל פיננסים הציעו אתמול הסברים לעליות השערים של התקופה האחרונה בבורסה של תל אביב: "תחזיות הרווח שהתחלנו איתן את 2009 היו נמוכות מאוד, כך שלחברות קל מאוד להכות את התחזיות האלו. מכיוון ששוק ההון מתבסס על הציפיות הראשוניות, ברגע שהתוצאות בפועל טובות מהתחזיות - אנחנו רואים את התגובה החיובית באופן ברור בבורסה של תל אביב", כך אמר אתמול קובי פלר, סמנכ"ל השקעות בקרנות הנאמנות של כלל פיננסים.

עוד הוסיף פלר כי "המשקיעים הפרטיים והמוסדיים כאחד, ממשיכים לצאת מאפיקי השקעה בטוחים, כמו פיקדונות ואג"ח מדינה, ועוברים להסיט כספים לאפיקים מסוכנים יותר כמו מניות ואג"ח קונצרניות בדירוגים נמוכים יותר. זהו תהליך שקורה בישראל כמו גם בעולם כולו - השגת תשואה בחודשים הקרובים תגיע מהנכסים הללו אחרי תקופה ארוכה של ירידות שערים".







חברת בתי הזיקוק, שבשליטת החברה לישראל ומפעלים פטרוכימיים, שוקלת לבצע הנפקה של איגרות חוב כחלק מתמהיל של מקורות המימון להשקעות בהיקף של 500 מיליון דולר בפצחן מימני, שיאפשר לה לייצר מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה יותר.



בשבוע הבא בנק הפועלים יפרסם את דו"חות הרבעון הראשון לשנת 2009. ככל הנראה, עד סוף השבוע צפויה להתקבל הכרעה במלחמה שבין בנק ישראל לבין בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון, בין אם על ידי כך שאריסון תיאלץ לפטר את דני דנקנר, יו"ר הבנק, ובין אם בנק ישראל יחליט לפתוח בהליכי הדחה לדנקנר.



חברת אס.די.אס, הפועלת בשוק התעשייה הבטחונית, עברה לרווח של 2.3 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של 4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2008. הכנסות החברה אמנם התכווצו ב-17% ל-27 מיליון שקל, אבל שיפור בשיעורי הרווח הגולמי העבירו את החברה לרווח תפעולי של 1.9 מיליון שקל לעומת הפסד של 1.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully