וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes קופאת בגיוס המינויים אך משפרת את התוצאות הפיננסיות: זינוק של 144% ברווח התפעולי ל-66 מ' ש'

אמיתי זיו

20.5.2009 / 9:17

החברה מסבירה התוצאות הטובות בהתייעלות ובכך שהרבעון המקביל אשתקד היה יקר במאמצי שיווק ושירות לקוחות



דו"חות טובים ל-yes ברבעון הראשון של 2009 למרות קיפאון בגיוס מינויים חדשים לטלוויזיה בלוויין. ההכנסות לרבעון הסתכמו ב-384 מיליון שקל לעומת כ-381 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של כ-8%. הרווח התפעולי הסתכם בכ-66 מיליון שקל לעומת רווח של כ-27 מיליון שקל בתקופה המקבילה - עלייה יוצאת דופן של כ-144%. החברה מסבירה את הנתון גם בהתייעלות עמוקה שביצעה החברה וגם בכך שהרבעון המקביל בשנה שעברה היה יקר מבחינת החברה, הן במאמצי שיווק, שירות ושימור לקוחות. ואכן ניתן לראות בדו"ח ירידה בסעיף ההוצאה והשיווק מ-39 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל- 28 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2000.



הרווח לפני הוצאות מימון לבעלי מניות ומיסים של החברה הסתכם בכ-40 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-14 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ב-yes נוהגים להתייחס לנתון הזה בתור השורה התחתונה של החברה בגלל מבנה מימון החברה. ההפסד הנקי החשבונאי של החברה, שכולל חוב לבעלי מניות שאינו משולם בפועל, הסתכם בכ-1.2 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-66 מיליון שקל ברבעון המקביל.



ה-EBITDA (רווח תזרימי תפעולי) של החברה הסתכם בכ-122 מיליון שקל, שיפור של 33% לעומת הרבעון הקודם. שיעור ה-EBITDA של החברה מהמחזור עומד כבר על 32%, נתון שנמצא במגמת שיפור כבר תקופה ארוכה ואינו רחוק מנתוני הרווחיות של חברות הסלולר.



נתון מדאיג מבחינת החברה הוא קצב גיוס הלקוחות כאשר ברבעון הנוכחי הוסיפה yes רק כמה מאות לקוחות לעומת גיוס של אלפים ברבעונים קודמים. החברה מסבירה כי הרבעון הראשון באופן מסורתי הינו רבעון חלש בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully