וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הנסיגה החדה: מודי'ס עדיין מאמינה בכלכלת יפאן - לא תחתוך את דירוג האג"ח הממשלתיות

סוכנויות הידיעות

20.5.2009 / 9:17

בכיר במו'דיס: "כלכלת יפאן תתאושש והממשלה תצליח להפחית את הגירעון התקציב"



סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה היום כי היא אינה מתכוונת לחתוך את דירוג האג"ח הממשלתיות של יפאן בשנה הקרובה, אפילו לאחר שהכלכלה היפאנית נסוגה בשיעור שיא ברבעון הראשון של 2009. החלטת סוכנות הדירוג נובעת מהערכה כי המשקיעים ימשיכו לרכוש אג"ח ממשלתיות יפאניות, ויאפשרו לממשלה לממן חבילות תמריצים כדי לעודד את הצמיחה הכלכלית.



"כלכלת יפאן תתאושש והממשלה תצליח להפחית את הגירעון התקציבי. לכלכלה היפאנית יש יכולת להתמודד עם החוב, מבלי שהדבר יערער את מצבה הפיננסי של הממשלה", אמר תומס ביירן, סגן נשיא בכיר במודי'ס, בראיון לבלומברג. ביירן הוסיף כי הממשלה היפאנית תוכל לממן את הגירעון המתרחב בשנתיים הקרובות באמצעות הנפקות אג"ח מבלי שהמשקיעים ידרשו תשואות גבוהות יותר, בין היתר מאחר ש-93% מהאג"ח הממשלתיות היפאניות מוחזקות על ידי משקיעים ומוסדות מקומיים.



ראש ממשלת יפאן, טארו אסו, התחייב מאז נכנס לתפקידו בספטמבר להוציא 25 טריליון ין (261 מיליארד דולר) לעידוד הצמיחה הכלכלית ביפאן, והוסיף בכך לחוב הלאומי של יפאן – החוב הגדול ביותר מבין המדינות המפותחות. בעקבות צעדי הממשלה עלה בטחון הצרכנים ביפאן לשיא של 10 חודשים בחודש אפריל, ובורסת טוקיו זינקה בכ-30% מאז שנפלה לשפל של 26 שנים בחודש מארס.



השבוע הורידה מודי'ס את דירוג האג"ח של יפאן הנקובות במטבע זר מ-Aaa ל-Aa2, אך העלתה את דירוג האג"ח הנקובות במטבע מקומי מ-Aa3 ל-Aa2. החברה ביצעה את המהלך על מנת להשוות את דירוג האג"ח במטבע מקומי ובמטבע זר, ולשקף את ההערכה כי הסיכון הטמון בשני סוגי ניירות הערך זהה. החברה מסרה כי היא כבר אינה מניחה שיפאן תעדיף להחזיר חובות הנקובים במטבעות שאינם הין.



היום דיווחה הממשלה כי כלכלת יפאן נסוגה בשיעור שיא שנתי של 15.2% ברבעון הראשון של שנת 2009, לאחר שהביקוש המקומי למוצרים וההשקעות ירדו. ברבעון הרביעי של שנת 2008 נרשמה צניחה של 14.4% בתמ"ג היפאני, בחישוב שנתי. בכלל שנת הכספים שהסתיימה ב-31 במארס רשם התמ"ג היפאני נסיגה של 3.5%. בעקבות נתוני התמ"ג יורדת התשואה על האג"ח הממשלתיות היפאניות ל-10 שנים ב-0.05% לרמה של 1.415%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully