וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה עשוי לנסות לשלול חלק מסמכויות הרשות לניירות ערך

סוכנויות הידיעות

20.5.2009 / 9:26

הממשל עלול להעניק לפדרל ריזרב סמכויות נרחבות יותר לפיקוח על מוסדות פיננסים גדולים, לפי בלומברג



ממשל אובמה עשוי לנסות ולשלול מהרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) חלק מסמכויותיה במסגרת ארגון מחדש של מערך הרגולציה בארה"ב, אשר צפוי להיחשף בשבוע הבא - כך אמרו מקורות המקורבים לפרשה לבלומברג.



לפי תוכניות הארגון, אשר עדיין נמצאות בשלב הטויוטה, הממשל יעניק לפדרל ריזרב סמכויות נרחבות יותר לפיקוח על מוסדות פיננסים גדולים העלולים להיכשל. הפדרל ריזרב עשוי לקבל מספר סמכויות מה-SEC, וסמכויות אחרות יופנו לסוכנויות אחרות, לפי המקורבים. על הפרק נמצאת הצעה להעניק את הפיקוח על קרנות נאמנות לרגולטור הבנקים או הקמת סוכנות חדשה שתפקח על מוצרים פיננסים ללקוחות, לפי המקורות.



הרשות לניירות ערך בארה"ב, בת 75 השנים, נועדה כדי לפקח על וול סטריט ולשמור על טובת המשקיעים. מוניטין ה-SEC ספג פגישה קשה לאחר שמקבלי החלטות בוושינגטון האשימו אותה בכך שלא התריעה בשלב מוקדם מפני היווצרותו של המשבר הפיננסי ולאחר שנכשלה לחשוף את תרמית הונאת הפונזי בעלת ממימדי הענק של ברנרד מיידוף.



כל מהלך שמטרתו לפגוע בסמכויות ה-SEC צפוי לספוג התנגדות עזה מצד הקומגרס האמריקאי, כשיובאו הצעות לאישורו. מהלך שכזה יעורר גם את התנגדותם של משקיעים וקרנות.



"מהלך כזה עלול להיות טעות גדולה", אמר סטנלי ספורקין, שופט פדרלי לשעבר ומנהל האכיפה ב-SEC לבלומברג. "כל מה שה-SEC עשתה או לא עשתה, היא עדיין גוף ההגנה העיקרי על המשקיעים ברחבי העולם".



ה-SEC, בראשותה של מרי שפירו, לא היתה חלק ממרבית הדיונים בין בכירי הממשל ורשויות הרגולציה על הארגון מחדש במערך. שפירו בעצמה הביעה תסכול מכך שלא נועצו בה - כך אמרו המקורבים. שפירו התחייבה להיאבק בכל ניסיון לשלול מה-SEC את סמכויותיה, לפי המקרבים.



בין יתר תפקידי ה-SEC נמצא פיקוח על שוק המניות, על מכירות ניירות ערך ועל פרסומי הנתונים של החברות הציבוריות למשקיעים. ל-SEC חמישה חברים, המורכבים מיושבת הראש, שני חברים ממפלגת השלטון ושני חברים מהמפלגה היריבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully