וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: העליות ברחבי העולם והאופטימיות של המשקיעים שהמיתון מתמתן - מורידים את הביקוש למפלט בטוח בדולר

TheMarker

20.5.2009 / 10:02

לפי האנליסטים, המשקיעים קונים נכסים בעלי ריבית גבוהה, ומנגד לווים את הין או הדולר, שמחזיקים בריבית השואפת לאפס



השטר הירוק נפל אתמול (ג') כנגד המטבעות העיקריים, בשל העליות בשוקי המניות ברחבי העולם והאופטימיות של המשקיעים על כך שהמיתון הגלובלי מתמתן ובכך בעצם יורד הביקוש למפלט בטוח בדולר. המטבע האמריקאי נסחר סביב הרמות של 1.3630 אל מול האירו, 1.5475 אל מול השטרלינג וסביב הרמות של 95.95 אל מול הין בשעה 21:08 (GMT) אמש.



הנתונים המעודדים מגרמניה בשילוב עם שיפור הסנטימנט העסקי והידיעות כי מספר בנקים עיקריים בארה"ב מבקשים לשלם חזרה את ההון שקיבלו בשעת חירום מהממשלה, חיזקו את ביטחון המשקיעים לכלכלה הגלובלית והמערכת הבנקאית. סקר ה-ZEW הגרמני שמודד את המוסדיים והאנליסטים הצביע על עלייה ניכרת בסנטימנט הכלכלי בגרמניה, לרמה של 31.1 וגבר על הצפי של 20 נקודות.



העליות בשווקים הפיננסיים מחזירות את משקיעי הקארי טרייד לזירת המט"ח. המשקיעים קונים נכסים בעלי ריבית גבוהה ומנגד לווים את הין או הדולר, שמחזיקים בריבית השואפת לאפס. התיאבון לסיכון נתן דחיפה למעלה לפאונד האנגלי, שהתרומם לרמה גבוהה של 1.55 אל מול הדולר, המהווה שיא שנתי. זאת, למרות שנתוני האינפלציה בבריטניה ירדו מהצפי. האוזי האוסטרלי נהנה מריבית גבוהה של 3% בעולם המפותח, כאשר הסנטימנט החיובי בשווקים הזניק את המטבע האוסטרלי לשיא של שבעה חודשים אל מול הדולר.



יחד עם זאת, ההפסדים של הדולר נבלמו לאחר נתונים מאכזבים משוק הבתים בארה"ב. אשרות הבנייה עלו ב-490 אלף בלבד, ורשמו ירידה של 200 אלף בהשוואה לחודש קודם. כמו כן, התחלות בתים בארה"ב ירדו מהציפיות של 520 אלף לרמה של 460 אלף בחודש שעבר.



היום המשקיעים יתמקדו במספר נתונים חשובים מהזירה הגלובלית: בגוש האירו, גרמניה תפרסם את מדד המחירים לצרכן בשעה 6:00 (GMT), על פי התחזיות הנתון צפוי לתת תמיכה לאירו. בבריטניה, יתפרסמו הפרוטוקולים של הבנק המרכזי מפגישתו האחרונה בנוגע למדיניות המוניטארית בשעה 8:30 (GMT). קנדה תפרסם את מדד המחירים לצרן בשעה 11:00 (GMT), התחזית עומדת על עלייה של 0.1% בלבד בנתוני הליבה, נתונים חזקים מהצפוי עשויים לתת תמיכה מהותית ללוני הקנדי.



דולר-שקל



המטבע המקומי עלה ב-1% אל מול הדולר, וסגר את המסחר סביב הרמות של 4.1170. האופטימיות בשווקים הפיננסים מחלחלת גם לישראל, כשהמשקיעים מאבדים עניין בשטר הירוק וחוזרים להחזיק את השקל. מבחינה טכנית, רמת התמיכה המהותית של הצמד הינה 4.07, ורמת ההתנגדות תהיה ברמה של 4.1850.



זהב



החוזה העתידי על הזהב סגר בעלייה של 0.6%, כאשר הנפילה המפתיעה בנתוני הבתים בארה"ב, התחלות ואשרות בנייה נפלו יותר מהצפי של האנליסטים, גרמו לסלידה מסיכון ותמכו במתכת היקרה כמפלט בטוח. מבחינה טכנית, רמת ההתנגדות המשמעותית הינה 937.29 דולר לאונקיה. החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 925.15 דולר לאונקיה.



נפט



החוזה העתידי על הנפט עלה שוב, היום השני ברציפות, וסגר סביב הרמות של 60.20 דולר לחבית. זאת, לאחר שיא של 61 דולר לחבית. הבעירות במפעל המזרחי בטקסס שבארה"ב הביאו לשיתוק הפעילות באסדת הנפט, מה שהוסיף לעליות במחיר הנפט. כמו כן, העליות בוול סטריט נתנו תמיכה להמשך העליות במחירי הנפט.



את הסקירה כתב רודיאן רחנייב, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully