וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רם בלינקוב: קובי הבר היה מעורב בשיחות לגיבוש עסקת החבילה; אייל גבאי: "לאף פקיד אין זכות וטו"

צבי זרחיה

20.5.2009 / 10:11

השניים השתתפו בדיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא מינויו של אורי יוגב ליו"ר המועצה המייעצת לראש הממשלה



קובי הבר, לשעבר הממונה על התקציבים באוצר וכיום סמנכ"ל בנק לאומי, היה מעורב בשיחות שנערכו לפני כשבועיים בין הממשלה לבין יו"ר ההסתדרות עופר עיני ויו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש שהוביל לחתימתה של עסקת חבילה - כך גילה הבוקר רם בלינקוב שהתפטר בשבוע שעבר ממשרת הממונה על התקציבים באוצר.



בלינקוב מופיע כעת בוועדה לביקורת המדינה הדנה בתביעה לבדוק ניגוד עניינים בין היותו של אורי יוגב יו"ר המועצה המייעצת לראש הממשלה ומי שניהל את המו"מ להנהגת עסקת חבילה לבין היותו איש עסקים. יוגב אמר כי לא השתתף בפגישה שבה נכח הבר.



בלינקוב אמר כי התפטר מתפקידו לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לו כ-10 ימים לפני החלטת הממשלה בעניין התקציב שהמו"מ על הנהגת עסקת חבילה לא יובל על ידו אלא על ידי יוגב.



לדברי בלינקוב, "מי שמוסמך על ידי שר האוצר להתחייב על התקציב הוא רק מי שיש לו ראייה כוללת ויודע את האיומים והאילוצים. ברגע שהוא נושא באחריות והסמכות ניטלת, הוא לא יכול למלא בהצלחה את תפקידו". בלינקוב מחה על כך שבניגוד לדעתו התקבלו תוספת לעידוד השקעות הון ולמדען ראשי "פי שניים ממה שהציע".



יוגב אמר כי ב-5 במאי חתם על הסדר לניגוד עניינים. קודם לכן, הוא ניהל לא מעט שיחות עם ראש הממשלה ואנשיו. הוא הוסיף כי מילא אחר ההסכם למניעת ניגוד עניינים.



מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, אמר כי "לאף פקיד בממשלה אין זכות וטו על החלטות הממשלה. אם בלינקוב חושב שההכרעה שנטל הדרג הפוליטי מנוגדת לערכיו המוסריים הוא יכול להפסיק לשרת. ההחלטה היתה של ראש הממשלה ושר האוצר שראו עין בעין את ההכרעות הערכיות. כאשר ראש הממשלה מקבל הכרעה אחרת, תפקידו של משרד ראש הממשלה להוביל את התהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully