וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים על דו"חות כי"ל: מדובר בתוצאות סבירות ביחס למתחרות; "המספרים הם בציפיות מבחינת הרווח ושיעורי הרווחיות"

נועה פרייס

20.5.2009 / 11:28

באי.בי.אי אומרים שהדו"ח מראה ירידה מהותית בפעילות בכל התחומים; בכלל פיננסים טוענים שאין בשורות מיוחדות בדו"ח הנוכחי



חברת כי"ל פרסמה היום בבוקר את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2009, ובאי.בי.אי אומרים שמדובר בתמונה לא רעה ואף טובה ביחס למתחרות של כי"ל שכבר פירסמו את הדו"חות שלהן. יובל זעירא, אנליסט באי.בי.אי, אומר כי "המספרים הם בציפיות, הן מבחינת הרווח והן מבחינת שיעורי הרווחיות".



זעירא מציין שהדו"ח מאופיין בירידה חדה בכמויות הנמכרות בכל מגזרי הפעילות ובצבירת מלאי, ועדיין תזרים המזומנים מפעילות עלה ב-16% לרמה של 238 מיליון דולר ברבעון. "הדו"ח מראה ירידה מהותית בפעילות בכל התחומים, שנובעת בראש ובראשונה מירידה בביקושים ובכמויות. מגזר האשלג ממשיך להראות עוצמה במחירים ולכן ניתן להניח שכאשר הביקושים ישובו, התחום החשוב כל כך ישוב להציג תוצאות חזקות, במיוחד לאור המלאי שנצבר", אומר זעירא.



באי.בי.אי אומרים כי אין ספק שאם הביקושים ימשיכו להתאושש ברבעונים הבאים והמחיר הנוכחי ישמר, כי"ל תהנה מרווחים גבוהים של המגזר וממימוש המלאי. בנוסף, זעירא אומר כי אין סיבה לצפות שבתחום הפוספט, כאשר יחזרו הביקושים לרמה נורמלית, אז גם הרווח יחזור לרמתו הקודמת. אולם, לטענתו עדיין יש הרבה מקום לעלות מרבעון זה.



מגזר מוצרי התכלית מפתיע לטובה



גם בכלל פיננסים מגיבים לדו"חות כי"ל ואומרים כי "דו"חות הרבעון הראשון היו כצפוי חלשים אך מעט מעל הציפיות, ואין בשורות מיוחדות בדו"ח הנוכחי". במגזר המוצרים התעשייתיים, השחיקה ברווחיות חזקה אף יותר מההערכות. "אנו צופים להתאוששות בסקטור זה כבר ברבעון השני של השנה, עם סיום תהליך הורדת המלאים אצל הלקוחות ועלייה חזרה בהיקפי היצור", אומר אבירן רביבו, אנליסט בכלל פיננסים.



לטענת רביבו, מגזר מוצרי התכלית מפתיע לטובה. "החברה הצליחה לדווח על תוצאות טובות בזכות העלאת מחירי מכירה בצפון אמריקה. עלייה זו חיפתה על ירידה במכירות הכמותיות של המגזר. עם זאת, אנו מתקשים לראות את החברה מצליחה לשמור על טרנד עליית המחירים ברבעונים הבאים, במגזר זה", אומר רביבו.



החברה הציגה תזרים יפה של 238 מיליון דולר מפעילות שוטפת ברבעון הנוכחי. מדובר בתזרים חזק הנובע מהורדת מלאים כללית, למרות צבירת מלאים גבוהה בסקטור האשלג. בכלל פיננסים אומרים כי תזרים זה מאפשר לחברה להמשיך ולשמור על חלוקת דיבידנד של 100 מיליון דולר ברבעון. "הכנסות מימון של 22 מיליון דולר ברבעון, בשל החלשות השקל מול הדולר, סייעו לחברה לעקוף את תחזיותינו לשורה התחתונה", מסכם רביבו.



בהראל אומרים כי התוצאות של כי"ל חלשות, אך סבירות ביחס לסביבה העסקית. "יתרון ביזור הפעילויות בכי"ל לעומת מתחרותיה, בא לידי ביטוי גם ברבעון הנוכחי, עת תרמו מוצרי התכלית והמגזרים הנוספים כ-65 מיליון דולר לרווח התפעולי כ-32% מהתמהיל", אומר אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר Sell Side בהראל.



אדר מציין כי החברה פרסמה תוצאות אשר עקפו את צפי האנליסטים, בעיקר כתוצאה מביצועי מגזר התכלית. בהראל ממליצים על מניית כי"ל ב"משקל יתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully