וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאג גם לעצמו: עורך דינו לשעבר של חיים סבן הואשם בניסיון להעלים מסים ובגניבת זהות

ניו יורק טיימס

20.5.2009 / 11:38

מתיו קריין, הנתון כעת במעצר, גבה 36 מיליון דולר מחברת השקעות לאחר שקישר בינה לבין סבן



מתיו קריין, שהיה עורך דינו של המיליארדר הישראלי לשעבר חיים סבן במשך שנים רבות, הואשם על ידי הרשויות הפדרליות בארה"ב בניסיון לקבל דרכון מזויף ובגניבת זהות לאחר שקיבל מיליונים מחברת ההשקעות קוולוס גרופ בתמורה ליצירת קשר בינה לבין סבן.



לפי התלונה הפלילית שהוגשה נגד קריין, לשעבר עורך דין בפירמת עורכי הדין פולוק, בלום ודקום שהתמחתה בעסקי הבידור, ניסיון גניבת הזהות נחשף במהלך חיפוש שערכו החוקרים אחר מסמכים בשעה שחקרו חשדות להעלמת מס, הלבנת כספים והגשת דו"חות מס כוזבים נגד קריין. במהלך החיפוש מצאו החוקרים גם מתאמפטמינים וסמים מסוגים אחרים בביתו של קריין, כמו גם טופס בקשה לקבלת דרכו שבו כתב קריין את השם "כריסטופר תומאס סאליבן" לצד תמונתו.



החשדות נגד קריין, הנתון כעת במעצר, הועלו לראשונה ב-2006, אז אמר סבן לחוקרים מטעם הסנאט האמריקאי כי קריין סייע לקשר בינו לבין מקלט מס שנוהל על ידי קוולוס, במטרה להתחמק מתשלום מסים בסך 250 מיליון דולר הקשורים למכירת חלקו בערוץ כבלים תמורת 1.5 מיליארד דולר. בסופו של דבר, נאלץ סבן לשלם בכל זאת.



עם זאת, ממצאי החקירה העלו כי ללא ידיעתו של סבן גבה קריין עמלה בסך 36 מיליון דולר מקוולוס בתמורת ליצירת הקשר בינה לבין סבן. לאחר מכן, כשהממשלה פתחה בחקירה פלילית נגדו ונגד קוולוס, הקים חשבונות בבנקים מעבר לים והתכוון לנסוע לחו"ל תחת השם כריסטופר סאליבן. באחד ממסמכי החקירה תוארו הסמים והמסמכים השונים שנמצאו בביתו של קריין, כולל 300 אלף דולר שהסתיר במכשיר וידיאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully