וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי מצנן את ההתלהבות: הציפיות להתאוששות כלכלית בסין מוקדמות

סוכנויות הידיעות

20.5.2009 / 12:32

מנהל המחלקה הסינית של הבנק העולמי: עד שלא נראה התאוששות בהיקף ההשקעות הפרטיות בסין, קשה להתרגש מהעתיד



ההערכות לפיהן כלכלת סין כבר החלה להתאושש מהמשבר הכלכלי העולמי עשויות להיות מוקדמות, מאחר שההשקעות הפרטיות במדינה עדיין מפגרות אחרי ההוצאות הגדלות של הממשלה, כך הזהיר היום (ד') הבנק העולמי.



"עד שלא נראה התאוששות בהיקף ההשקעות הפרטיות בסין, קשה להתרגש מהעתיד של הכלכלה הסינית. אם כלכלת סין תמשיך לצמוח בקצב גבוה, ההשקעות הפרטיות חייבות גם הן להתאושש", אמר דיוויד דולר, מנהל המחלקה הסינית של הבנק העולמי, במהלך כנס בבייג'ין. דולר הוסיף כי ההשקעות הפרטיות, המנוע העיקרי לצמיחה כלכלית בסין, נפלו בחדות ברבעון הראשון של 2009.



דולר הוסיף כי חבילת התמריצים הממשלתית בסך 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר) שיזמה ממשלת סין בשנה שעברה אמנם הצליחה לייצב את הכלכלה, אך לא יכולה לשמש כמקור לצמיחה ארוכת טווח, שכן, יידרשו צעדים נוספים כדי לעודד את הצריכה הפרטית.



אזהרת הבנק העולמי מצטרפת לאזהרות אחרות שהושמעו לאחרונה, לאור הצהרותיהם של בכירים בסין כי הפעילות הכלכלית במדינה החלה להתאושש. אתמול העריך בית ההשקעות אופנהיימר כי כלכלת סין נאבקת ועשויה לרשום צמיחה כלכלית חלשה יותר מיעדי הממשלה לצמיחה של 8% בעקבות הנפילה החדה ביצוא. "סין תתקשה לעמוד ביעדי הצמיחה של הממשלה, אפילו אם חבילת התמריצים תעבוד - היצוא עדיין חלש מדי. כרגע היא עדיין נאבקת", אמרה קתרין לו, האחראית על חקר שוק המניות הסיני בבית ההשקעות.



ברבעון הראשון של 2009 רשמה כלכלת סין צמיחה של 6.1% - האיטית מזה 10 שנים - לעומת צמיחה של 6.8% ברבעון הרביעי של 2008. הכלכלה השלישית בגודלה בעולם סבלה מהאטה חריפה בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, שהוביל לירידה חדה ביצוא. עם זאת, בכירים ממשלתיים במדינה אמרו בשבועות האחרונים כי ההאטה הכלכלית בסין נבלמה לאחר שהממשלה חשפה תוכנית תמריצים בסך 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר). החודש דיווחה הממשלה כי היצוא מסין נפל באפריל ב-22.6% לעומת אפריל 2008 ונפל ב-17.1% לעומת מארס. ההשקעות הזרות בסין נפלו באפריל זה החודש השביעי ברציפות ב-22.5%.



השבוע הורידו אנליסטים בג'יי.פי מורגן צ'ייס, בראשות האנליסט אדריאן מוואט, את המלצתם לשוק המניות בסין מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי". זאת למרות זינוק של 47% בבורסת שנחאי מאז תחילת השנה, בעקבות החששות כי ההתאוששות הכלכלית של המדינה תתעכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully