וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמיר מורד מתקרב לכותל: בניית מלון הסיבים בשכונה הגרמנית יוצאת לדרך בשווי של כ-80 מיליון דולר

רנית נחום-הלוי

20.5.2009 / 12:32

הוועדה המחוזית אישרה הקמת מלון ומתחם מגורים על שטח של כ-7 דונם בהשקעה של כ-50 מיליון דולר



התוכנית לבניית מלון קולוני במתחם הסיבים יוצאת לדרך. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ירושלים אישרה את התוכנית להפקדה. עלות הקמת הפרויקט נאמדת בכ-50 מיליון דולר ושוויו בגמר העבודות מוערך בכ-80 מיליון דולר.



המלון יוקם על ידי חברת קולוני בבעלות איש העסקים האמריקאי זמיר מורד. לדברי ליאון אביגד, מחברת לאופרד הוספטיליטי נציג היזם, בניית המלון תחל במהלך השנה. "זו המתנה היפה ביותר שאנו יכולים לתת לירושלים ביום ירושלים", אומר אביגד, "התוכנית אושרה באופן מקצועי בתהליך של שיתוף הציבור".



התוכנית חלה על שטח של כ-7.3 דונמים וממוקמת בצומת הרחובות פטרסון, דרך בית לחם ועמק רפאים, ציר מרכזי בעיר. קומפלקס הבנייה כולל בניית מלון בן 8 קומות בבנייה מדורגת ובו כ-200 חדרים ומבנה מגורים בן 3 קומות עם רעפים לכ-18 יחידות דיור בשטח של 150-100 מ"ר.



יחידות הדיור תוכננו להימכר בתחשיב של 15-10 אלף דולר וחדרי המלון יושכרו לפי תחשיב של כ-300 דולר ללילה. במקביל מחויבת החברה לבנות מתחם מסחרי לרווחת תושבי השכונה בשטח של כ-1,800 מ"ר שישולב בקומת הקרקע של המלון.



מתחם הסיבים כולל 3 מבנים לשימור שנבנו בתקופת הטמפלרים ושימשו בתקופת המנדט הבריטי משרדי שלטון המנדט. לפי התוכנית, אחד מהמבנים ישומר באופן מלא וישמש למטרות ציבוריות. שני המבנים הנותרים ישולבו בבניית המלון וביניהם יוקם אולם שישמש מבואה ללובי כניסת המלון. המבואה תהיה פנימית, על מנת לשמור על חזית מסחרית הפונה לרחוב ותחובר באמצעות שרוול זכוכית.



תוכנית זו קודמה לפני כשנתיים, אז הציעו היזמים תוכנית גרנדיוזית שכללה בין היתר 30 יחידות דיור למגורים ובניין מלון בן 11 קומות. רשויות התכנון על רקע לחץ של המינהל הקהילתי 'גנות העיר' דחו את התוכנית.



לדברי מתכננת המחוז, התוכנית הנוכחית מציעה מתחם המשלב שימור ערכים אידיאולוגיים, היסטוריים ותרבותיים עם בנייה חדשה תוך דגש על תמהיל שימושים כמלונאות, מגורים ומסחר. החברה להגנת הטבע סברה כי יש להמשיך לצמצם את התוכנית, להקטין את גובה המלון ומספר יחידות הדיור. עמדתם לא התקבלה בוועדה.



"אין ספק שתוכנית זו טובה בהרבה מהמפלצת שהוצעה בזמנו", מודה רכז שמירת הטבע של החברה להגנת הטבע שקד אברהם, "היא עושה שירות טובה לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully