וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות סטריט וויו של גוגל מרגיז את הגרמנים: טוענים להפרת חוקי הגנת הפרט

סוכנויות הידיעות

20.5.2009 / 12:37

השירות מפרסם תמונות של רחובות ובתים פרטיים באתר גוגל ללא רשות



בכיר ברשות להגנת המידע בגרמניה איים אתמול (ג') בסנקציות על חברת גוגל, בעלת מנוע החיפוש הגדול בעולם, אם לא תשנה את שירות המפות האינטראקטיווי שלה, סטריט וויו, המשלב צילומים מהרחוב, כך שיתאים לחוקי הגנת המידע של גרמניה.



לדברי יוהנס כספר, ראש הרשות להגנת המידע בהמבורג - בה נמצא המטה של גוגל בגרמניה, הבעיה הגדולה ביותר בשירות סטריט וויו נוגעת לצילומם של בתים, נכסים פרטיים ואנשים ללא רשות, כמו גם לדרך טיפולה של החברה בתמונות אשר הורדו מהאתר עקב תלונות.



דיטמר מולר, דובר הנציבות הגרמנית להגנת המידע, אמר שהרשות בהמבורג עשויה לקנוס את גוגל בסכום שנע בין 100 אלף יורו ל-136 אלף יורו. גם אזרחים פרטיים יכולים לתבוע את גוגל בבית משפט בגרמניה, בשל הפרת חופש הפרט.



שירות סטריט וויו, הוא שירות חדש יחסית של גוגל, אשר בו מצלמות שהוצבו בערים ראשיות בעולם מצלמות ב-360 מעלות ויוצרות מפה חיה שלהן. ב-2008 החלה גוגל לצלם רחובות ראשיים בגרמניה עבור שירות סטריט וויו, אשר זמין גם במדינות נוספות באירופה, כמו צרפת, איטליה ובריטניה.



היוזמה נתקלה בהתנגדות חריפה מצד תושבים בגרמניה, ובאפריל נפגשו נציגי גוגל בגרמניה עם בכירי הרשות להגנת המידע בניסיון לפתור את הבעיה. בפגישה אמרה גוגל כי אזרחים יוכלו להוריד את תמונות בתיהם מן האתר אם ירצו בכך. כמו כן יטשטש האתר את פניהם של אזרחים אשר לא יהיו מעוניינים להופיע בו.



כספר אמר כי הרשות קיבלה עד עכשיו רק הבטחה בע"פ מנציגי גוגל המקומיים, וכי הוא מעוניין בהתחייבות מצד הנהלת החברה בקליפורניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully