וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל מציגה רווח תפעולי של 205 מיליון דולר; אנליסטים: הדו"חות חלשים אך מעט מעל לציפיות

טל לוי

20.5.2009 / 13:16

זעירא: כאשר הביקושים לאשלג ישובו, התחום החשוב כל כך ישוב להציג תוצאות חזקות במיוחד לאור המלאי שנצבר



"דו"חות הרבעון הראשון של כיל היו כצפוי חלשים, אך מעט מעל ציפיותינו. אין בשורות מיוחדות בדו"ח הנוכחי. הדו"ח מעט חיובי בהשוואה לציפיות, אך ללא בשורות מיוחדות", כך מסכם האנליסט אבירן רביבו מכלל פיננסים את תוצאות כימיקלים לישראל.



הכנסותיה של כימיקלים לישראל ירדו ברבעון הראשון של 2009 ב-41% ל-898.5 מיליון דולר והרווח הנקי ירד ב-54% ל-159 מיליון דולר (יותר מ-620 מיליון שקל). הרווח התפעולי של כימיקלים לישראל ירד ב-56% ל-205.6 מיליון דולר. ההכנסות והרווח אמנם ירדו לעומת הרבעון המקביל ב-2008 - שנת שיא עבור כימיקלים לישראל - אך כיל מכה את ממוצע תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות ובעיקר בשורת הרווח התפעולי והנקי. למרות הירידה ברווח החשבונאי, תזרים מזומנים מפעילות שוטפת (כלומר כסף מזומן) דווקא גדל ב-15.5% ל-238 מיליון דולר.



ראש מחלקת המחקר באי.בי.אי, יובל זעירא ומנהל מחלקת מחקר Sell Side בהראל פיננסים, אמיר אדר, התייחסו גם לתמהיל המכירות של כיל ובמיוחד לעלייה שהציגה כיל במגזר מוצרי התכלית - עלייה אשר פיצתה על הירידה במגזר הדשנים.

אדר כותב כי יתרון ביזור הפעילויות לעומת מתחרותיה בא לידי ביטוי גם ברבעון הנוכחי גם אם בשורה התחתונה "התוצאות חלשות אך סבירות יחסית לסביבה העסקית". זעירא מעריך כי המספרים הם בציפיות הן מבחינת הרווח והן מבחינת שיעורי הרווחיות. "הדו"ח מראה ירידה מהותית בפעילות בכל התחומים אשר נובעת בראש ובראשונה מירידה בביקושים ובכמויות. מגזר האשלג ממשיך להראות עוצמה במחירים ולכן ניתן להניח שכאשר הביקושים ישובו (ואם מחירי הסחורות הנוכחיים ישמרו אז הם צפויים אכן לשוב) התחום החשוב כל כך ישוב להציג תוצאות חזקות במיוחד לאור המלאי שנצבר. סה"כ תמונה לא רעה ואף טובה ביחס למתחרות של כיל שכבר פירסמו" הוא כותב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully