וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלונאים מטורקיה לא שיכנעו; נציגת עובדי קופת חולים: "לא נשנה את ההחלטה לוותר על אנטליה הקיץ"

עירית רוזנבלום

20.5.2009 / 13:26

לאה אושרי: "הישראלים מענישים את טורקיה אבל אין לה תחליף בנופש; לדעתי עוד חודש חודשיים אנטליה תחזור"



"אולי קצת שיניתי את דעתי, אבל העברנו בישיבת ההנהלה החלטה שלא נוסעים לאנטליה הקיץ", כך אומרת לאה אושרי מהאגודה שיתופית של עובדי קופת חולים, שאחראית על הטיולים של קופת חולים הכללית. זאת, בעקבות פגישה שנערכה בין אושרי ונציגי ועדים אחרים בין שגריר טורקיה בישראל, נמיק טאן, והמלונאים מטורקיה, במסגרת מפגש שהתקיים אתמול, יום שלישי, בתל אביב.



אושרי מוציאה חוברת טיולים לכ-35 אלף חברי הקופה. "הם היו מאד אדיבים וניסו לשכנע אותי שזה פוליטי ושמקבלים את הישראלים יפה מאד בטורקיה. הבנתי אותם, לא נעים שתיירות כה גדולה נעלמת. אבל גם אם קצת שיניתי את דעתי, בתור גוף ציבורי, לא נשנה את ההחלטה עד ספטמבר", מציינת אושרי.



לדבריה, אחרי שהופצה חוברת טיולי הקיץ והנופשונים ללא טורקיה, אף אחד לא התלונן על היעדרה מהחוברת. "יש מעין עונש סמוי שעושים הישראלים אף שלא מדברים על כך בגלוי, למרות שאין לטורקיה תחליף בנופש. לדעתי עוד חודש חודשיים אנטליה תחזור", אמרה אושרי.



באירוע ביום שלישי התקיים מפגש בין כ-50 מלונאים בכירים ובעלי מלונות מאיסטנבול ומאנטליה עם סיטונאים וסוכני תיירות מקומיים, בניסיון להחזיר לפסים חיוביים את נסיעות הישראלים לטורקיה. שר התרבות והתיירות של טורקיה, ארטוגרול גונאיי, Ertugrul Guna שלח אל המשתתפים מכתב וציין כי כ-100 אלף טורקים אזרחי ישראל ו-25 אלף היהודים אזרחי טורקיה, מהווים מבחינתו גשר איתן של ידידות ואמון בין העם הטורקי והישראלי. השר הביע תקווה אישית שטורקיה תמשיך לארח את התיירים הישראלים שהוא רואה בהם נכס חשוב מאין כמוהו והזכיר שבשנת 2008 נפשו בטורקיה 560 אלף ישראלים.



בין הדוברים במפגש הייתה ישראלית שהביעה דאגה מיחסו של הטורקי ברחוב. לדבריה, חברים בטורקיה סיפרו לה שהיחס לישראלים השתנה. השגריר טאן ענה ש"נכון, יש הפגנות, אבל לא קרה דבר ליהודים בטורקיה. אנחנו לא חווינו בטורקיה שום דבר כזה". לעומתה הדגישה יהודיה טורקיה מאיסטנבול שאין כל חשש לנסוע לטורקיה וש"צריך להתמקד בדברים הטובים. כמו בכל מקום, אי אפשר למנוע התפרצות של בודדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully