וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויזה כאל מדווחת על רווח נקי של 57 מיליון שקל ברבעון - גידול של 10% לעומת המקביל

יעל פולק

20.5.2009 / 13:29

בעז צ'ציק: אנו עדים לצמצום הצריכה בעיקר בנושא התיירות, הרכבים והחשמל והאלקטרוניקה



המשבר הכלכלי לא פגע בתוצאות של חברת כרטיסי האשראי ויזה כאל שפירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון. החברה מדווחת על צמיחה של 16% בהכנסות, שהסתכמו ב-277 מיליון שקל. בשורה התחתונה מציגה החברה רווח נקי של 57 מיליון שקל - גידול של 9% לעומת הרבעון המקביל.



יחד עם זאת, הפרשת החברה לחובות מסופקים צמחה מ-4 מיליון שקל בלבד ברבעון הראשון של 2008 ל-20 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009. על אף הזינוק לעומת הרבעון המקביל, בכאל צופים הפרשה של כ-75 מיליון שקל לחובות מסופקים ב-2009 כולה - גידול של 35% לעומת 2008 כולה.



הוצאות החברה הסתכמו ב-198 מיליון שקל ברבעון הראשון- עלייה של 21% לעומת הרבעון המקביל, שהושפעה באופן ניכר מהגידול בהפרשה לחובות מסופקים.



הונה העצמי של החברה הסתכם ב-861 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון, גידול של 50% לעומת הרבעון המקביל. התשואה להון העצמי בשלושת החודשים הראשונים של 2009 הגיעה לשיעור של 30.8% על בסיס שנתי, לעומת 44.4% בתקופה המקבילה.



בסוף הרבעון הראשון של 2009 מדווחת החברה על 1.5 מיליון כרטיסים פעילים, לעומת 1.4 כרטיסים פעילים ברבעון המקביל. הגידול במספר כרטיסי האשראי חל בכרטיסים הבנקאיים כמו גם בכרטיסים החוץ בנקאיים.



מחזור העסקות בכרטיסי האשראי החוץ בנקאיים הסתכם ב-1.9 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2009, בדומה לרבעון המקביל. מחזור העסקות בכרטיסי האשראי הבנקאיים הסתכם ב-7.8 מיליארד שקל ברבעון הראשון - גידול קל לעומת הרבעון המקביל.



בכאל מדגישים כי "החברה ממשיכה להגדיל את מתן האשראי ללקוחותיה, גם בתקופה זו בה היכולת לקבל אשראי במשק מוגבלת". בעז צ'ציק, מנכ"ל החברה, אומר כי "אשראי חוץ בנקאי היה יעד שהגדרנו לפני 4 שנים, ולתת אלטרנטיווה נוחה וזמינה - נכון להיום יש העצמה של כשל תשלום, אבל תפיסת העולם שלנו גורסת כי צריך לשמור על אלטרנטיווה לצרכן".



בדו"חות מתייחסת החברה להשפעת המשבר הפיננסי הגלובלי על פעילותה: "תוצאות המשבר השפיעו בצורה חלקית על תוצאותיה הכספיות של החברה. להערכת החברה, ככל שיתקדם המשבר, יהיו לו השלכות על ענף כרטיסי אשראי בארץ אשר יתבטאו בקיטון מחזורים המבוצעים בכרטיסי אשראי וכן בגידול בנזקי האשראי".



צ'ציק אומר כי "אנו עדים לצמצום הצריכה בעיקר בנושא התיירות, הרכבים והחשמל והאלקטרוניקה. סקטורים שהמיתון בהחלט נוכח בהם. מנועי הצמיחה שיצרנו בהחלט מאפשרים לנו לעבור משבר קשה בצורה מוצלחת למדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully