וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל יכריז על גובה הריבית ביום שני הקרוב: הכלכלנים מעריכים כי תשאר בשפל של 0.5%

טל לוי

20.5.2009 / 14:02

בלידר ובהראל מעריכים כי עד תום השנה תעלה הריבית ב-0.25% ל-0.75%



ביום שני הקרוב צפוי בנק ישראל להכריז על גובה הריבית במשק ובשוק ההון יש קונצנזוס לפיו הריבית תשאר בשפל של כל הזמנים כלומר ברמה של 0.5%.



לפי הכלכלן והאסטרטג הראשי בבית ההשקעות מיטב, רון אייכל, "מאז חודש אפריל, הריבית במשק הישראלי ניצבת ברמה של 0.5%. להערכתנו, ברמה זו תישאר הריבית גם בחודש הבא". אייכל מנמק זאת, בין היתר, בכך שהפחתת ריבית נוספת היא כבר לא יעילה ולכן, אין סיבה ממשית לקצץ את הריבית. סיבה שנייה שמציין אייכל היא קצב הצמיחה המואץ של כמות הכסף. ב-12 החודשים האחרונים התרחבה כמות הכסף ביותר מ-50%. כל זאת, כאשר בנק ישראל פועל לעיקור ההזרמות (רכישת מט"ח ואג"ח ממשלתי).



ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, ד"ר מיכאל שראל, כותב על העלייה בכמות הכסף כי "אלו שיעורי הגידול הגדולים ביותר מאז אמצע שנות ה-80 ועלולים לייצר לחצי אינפלציה בעתיד, במיוחד אם תחול התאוששות בפעילות במשק".



בלידר שוקי הון מעריכים כי הריבית תשאר ללא שינוי אולם בתום 2009 היא כבר תעלה ל-0.75%. גם שראל סבור שבתוך 6 חודשים תעלה ריבית בנק ישראל ב-0.75%.



ריבית נמוכה נחשבת לגורם מעודד צריכה וצמיחה ובהתאם למיתון, הוריד בנק ישראל את הריבית לרמת שפל של כל הזמנים. העלאת הריבית, או ליתר דיוק הציפיות להעלאת ריבית, עשויות לרמז על ציפיות טובות יותר לעלייה באינפלציה ואולי להתאוששות הכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully