וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של מייסד דנונה, דניאל קרסו, הלך לעולמו בגיל 103

רויטרס

20.5.2009 / 14:07

מייסד דנונה, יצחק קרסו, קרא לחברה על שם בנו דניאל כאשר ייסד את ענקית מוצרי החלב ב-1919



דניאל קרסו, בנו של מייסד דנונה שהנהיג בעצמו את ענקית מוצרי החלב במשך שנים רבות, הלך לעולמו ביום ראשון בגיל 103 - כך הודיעה אתמול החברה, בה שימש קרסו כיו"ר של כבוד.



אביו של קרסו, יצחק קרסו, ייסד את דנונה ב-1919 בברצלונה כמפעל קטן לייצור יוגורט, לאחר שנחשף לפופולאריות של המאכל בספרד ובאזור הבלקן. הוא קרא למפעל היוגורט שלו בברצלונה על שמו של בנו, ששם החיבה שלו היה "דנון".



קרסו הבן, שנולד בסלוניקי ב-1905, הוביל את החברה מאז 1929 והפך אותה לאחד המותגים המוכרים בעולם לאחר שהרחיב את עסקיה לארה"ב ולמדינות כמו צרפת, מקסיקו, ברזיל, מרוקו וישראל ויזם שני מיזוגים גדולים, האחד בין דנונה לבין יצרנית מוצרי החלב ג'רווייס ב-1967 והשני ב-1973 בין דנונה לבין קבוצת BSN.



קרסו, שחי מאז 1951 בצרפת וניהל את עסקיה של המשפחה בצרפת ובספרד (החטיבה האמריקאית נמכרה ב-1959), הוא שהיה אחראי להתרחבות העצומה של דנונה, כיום יצרנית היוגורטים הגדולה בעולם עם 76 אלף עובדים והכנסות שנתיות של 15.2 מיליארד יורו (20.48 מיליארד דולר). כיו"ר של כבוד בדנונה, המשיך קרסו לקחת חלק פעיל בניהולה היומיומי של החברה עד סוף ימיו ואף השתתף בחגיגות יום השנה ה-90 לייסוד החברה, אשר נערכו מוקדם יותר השנה.



מנכ"ל דנונה, פרנק ריבו, אמר לאחר פרסום ההודעה על מותו של קרסו כי "כולנו יודעים כמה חייבת הקבוצה שלנו, שנושאת את שמו הפרטי, לדניאל קרסו, שהקדיש מאז 1929 את כל האנרגיה והאופטימיות הבלתי נדלית שלו להצלחתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully