וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גלזר: "הבנקים יתקשו להיסחר בשווי העולה על הונם העצמי; עוד יגיעו חדשות רעות"

שרון שפורר

20.5.2009 / 14:08

לידר שוקי הון: כבר לא נותר "הרבה בשר" לעליות במזרחי טפחות



"אנו חוששים כי בתקופה הקרובה הבנקים יתקשו ובצדק לטפס הרבה מעל הרף של מכפיל 1 על הונם העצמי", כך כותב מנהל מחלקת המחקר של לידר שוקי הון אלון גלזר על מניות הבנקים.



מניות הבנקים עלו מאז השפל אליו הגיעו במארס בעשרות אחוזים כאשר המכפיל בו הן נסחרות לעומת ההון העצמי של הבנקים טיפס ל-0.7 מול 0.45 בשפל. טרם המשבר החמור שפקד את הכלכלה העולמית בכלל והמערכת הפיננסית בפרט, מכפילי ההון הסבירים בבנקים נעו סביב 1.5 אך גלזר סבור כי בתקופה הקרובה לא נראה את רמות המכפילים האלו שוב.



דבריו של גלזר נכתבו בסקירה שפירסם בעקבות פרסום תוצאותיו של בנק מזרחי טפחות לפני כיומיים. הבנק, המנוהל על ידי אלי יונס, סיים את הרבעון הראשון עם רווח נקי של 110 מיליון שקל ותשואה על ההון של 7.5%.



כמו אנליסטים רבים אחרים, גם גלזר מעריך כי התוצאות של מזרחי יהיו הטובות ביותר ברבעון זה מבחינת תשואה על ההון. לדבריו, התוצאות ישארו טובות גם בתקופה הקרובה למרות שהבנק צפוי אף הוא להיפגע מהמיתון במשק. עם זאת, גלזר סבור כי הבנק ימשיך להציג תוצאות חלשות, גם אם חזקות ביחס למערכת, ברבעונים הקרובים.



לדבריו, במכפיל של 0.86 על ההון בו נסחר מזרחי - המכפיל הגבוה ביותר מבין מניות הבנקים - המניה כבר אינה זולה מאוד. למרות שהוא ממשיך להמליץ עליה ב"תשואת יתר" הוא מדגיש בפני המשקיעים כי לא נותר "הרבה בשר" לעליות במניה. לדבריו, הסיבה להמשך ההמלצה על מזרחי נובעת מהיותו עוגן בענף עם תוצאות טובות וסיכונים מועטים, לרבות בתיק ניירות הערך של הבנק. מאחר שהוא סבור כי "עוד יגיעו חדשות רעות", הוא סבור כי כדאי להמשיך ולהחזיק במניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully