וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל עברה בשווי השוק את הראל ושבה להיות חברת הביטוח השנייה בגודלה

אתי אפללו

20.5.2009 / 15:49

כלל מסיימת את הרבעון הראשון 2009 עם רווח נקי של 53 מיליון שקל ועודף הון של 484 מיליון שקל



כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי פותחת את עונת הדו"חות הכספיים של חברות הביטוח עם רווח של 53.2 מיליון שקל, כאשר לבעלי המניות נרשם רווח של כ-60 מיליון שקל ולבעלי זכויות המיעוט נרשם הפסד של כ-7 מיליון שקל. תוצאות אלה הושגו לאחר שהחברה רשמה שתי מחיקות חד פעמיות בסכום כולל של 33 מיליון - הפחתה אחת בגין פעילות החיתום בכלל פיננסים, והשנייה בגין סגירת פעילות כלל רומניה.



אם בוחנים את הרווח של כלל ביחד עם קרנות ההון, כלל מציגה רווח כולל של 374 מיליון שקל, כאשר המרכיב העיקרי ברווח זה היה בעלייה בשוויים של ניירות הערך הסחירים המוחזקים בתיקי הנוסטרו בגין העלייה בשווקים. רווחים אלו הובילה לעודפי הון בכלל ביטוח בהיקף של 484 מיליון שקל מעל ההון העצמי המינימלי שנדרש מהן, דבר שנותן לחברה מרווח נשימה להפנות תשומת לב ניהולית לתהליכי ארגון והתייעלות.







כלל ספגה הפסדים גבוהים בשנת 2008, ושווי השוק שלה צנח, כך שמחברת הביטוח השנייה בגודלה בשוק, הפכה לחברת הביטוח הרביעית בגודלה בשוק. עליות של 170% במניית כלל מתחילת השנה הובילו לכך שכלל בניהולו של שי טלמון, חזרה ותפסה את מעמדה כחברה השנייה בגדלה בענף עם שווי שוק של 2.9 מליון שקל.



בתחום החיסכון ארוך טווח הצליחה כלל לרשום ברבעון הראשון של כ-83 מיליון שקל. החברה עדיין לא גובה דמי ניהול משתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים, זאת עקב התשואות השליליות של שנת 2008, ולה "בור" בדמי ניהול של 308 מליון שקל נכון לסוף אפריל. הרווח בפעילות הפנסיה והגמל הסתכם בכ-42 מיליון שקל. כלל פירסמה את הערך הגלום בתיק הביטוח שלה, שהסתכם נכון לסוף 2008 בכ-6 מיליארד שקל בהשוואה לכ-6.6 מיליארד שקל בסוף 2007. כלל פיננסים ממשיכה להכביד על כלל ביטוח, עם הפסד של כ-2 מיליון שקל ברבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully