וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש קל לחוקר שניסה לסייע למשטרה להפליל ראשי חברות גדולות במשק בפרשת הסוס הטרויאני

נורית רוט

20.5.2009 / 16:04

ויינשטיין הודה במסגרת הסדר טיעון בכתב-אישום מתוקן אשר ייחס לו פריצה בין היתר למחשבי חברות



אלכס ויינשטין, לשעבר חוקר פרטי במשרד "קרוכמל חקירות מיוחדות" ומי שניסה להפליל ראשי חברות גדולות במשק בעבירות חדירה למחשב במסגרת פרשת "הסוס הטרויאני", ירצה 18 חודשי מאסר בפועל בלבד וישלם קנס בסך 100 אלף שקל בגין הרשעתו בעבירות חדירה למחשב ופגיעה בפרטיות - כך קבע אתמול השופט זכריה כספי מבית המשפט המחוזי בתל אביב, שדחה את בקשת התביעה להטיל על ויינשטין עונש של 40 חודשי מאסר בפועל.



ויינשטיין, נאשם מרכזי בפרשה, היה מנהל תחום המודיעין העסקי במשרד חקירות הנמצא תחת ניהולו של צבי קרוכמל, שגם הוא נאשם בפרשה; השניים הורשעו בכך שהתקשרו עם רות האפרתי בתחילת 2004, כשהאפרתי הציעה להם להשתמש בתוכנת סוס טרויאני מתוחכמת שפיתח בעלה, מיכאל האפרתי. לאחר החדרתה, איפשרה התוכנה להורות למחשב הנגוע לשגר את כל הקבצים שנמצאים בכונן הקשיח, תכתובות הדוא"ל, הסיסמאות השמורות והיסטוריית הגלישה באינטרנט, ולתעד את כל ההקלדות שעשה המשתמש. כתוצאה מהחדרת הסוס הטרויאני התגלה לחוקרים הפרטיים שהפעילו את התוכנה, ובהם ויינשטיין, מידע עסקי בעל ערך רב, והמידע הזה הועבר ללקוחותיהם של החוקרים, חברות עסקיות המתחרות בחברות שאליהן חדרו.



ויינשטיין הודה במסגרת הסדר טיעון בכתב-אישום מתוקן אשר ייחס לו פריצה בין היתר למחשבי החברות: מי עדן, ACE קנה ובנה, מל"מ מערכות, משרד הפרסום ראובני-פרידן ו-HOT. אלא שלפני מתן גזר הדין, פנה ויינשטיין למשטרה וביקש למסור הודעות חדשות ולהפליל בהן כמה מהחברות שפנו אל המשרד, כפי שפורסם בשעתו ב-The Marker. בעקבות זאת חודשה החקירה ונדחה מתן גזר הדין, ואולם בסופו של דבר החליט ראש צוות התביעה, עו"ד חיים ויסמונסקי, לגנוז את התיקים בעניינן של החברות בנימוק שהדברים שמסר הם בבחינת "מעט מדי ומאוחר מדי".



השופט כספי ציין לחומרה בגזר הדין את התחכום הרב שבהפעלת הסוס הטרויאני בפרשה זו, ואת פוטנציאל הנזק בעבירות מחשב, ואולם מאידך, סבר, כי על אף שויינשטיין פנה למשטרה מאוחר מדי, דבר שהביא לכישלון החקירה, "צריך לזקוף לזכותו את כל מה שעשה בכיוון זה. על פי מה שהוצג בפניי, הוא שיתף פעולה באורח מלא, למרות שהדבר היה כרוך בקשיים טבעיים ואף בחששות מובנים".



באת כוח ויינשטיין עו"ד רחל תורן מסרה: התוצאה אליה הגיע ביהמ"ש הינה תוצאה סבירה, מאוזנת שמשקפת מעבר לחומרת העבירה גם את הנסיבות המיוחדות של עניינו של הנאשם, כלומר שיתוף פעולה ניכר עם המשטרה ואת חוסר הצדק שבאי מיצוי ההליכים עם מזמיני המידע שנותרו ללא פגע."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully