וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכסוכים באקדמיה: משגיחי הבחינות בעימות חזיתי עם מנכ"ל אוניברסיטת תל אביב

חיים ביאור

20.5.2009 / 16:22

המגשר בסכסוך באוניברסיטה הפתוחה מתקשה לפעול בשל דרישה מוקדמת של התאגדות המרצים לחתימה על הסכם קיבוצי



סכסוכי העבודה באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטה הפתוחה אינם נרגעים. משגיחי הבחינות באוניברסיטת ת"א הפגינו אתמול מול משרדי ההנהלה במחאה על פיטוריהם.



המפגינים, הנתמכים על ידי ההסתדרות, התעמתו עם מנכ"ל האוניברסיטה, מרדכי כהן, והטיחו בו האשמות על כך שהם מאבדים את פרנסתם ודרשו ממנו להכיר בהתארגנותם במסגרת ההסתדרות. כהן דחה את הדרישה להכיר בהתארגנותם והבהיר שהאוניברסיטה נוקטת מהלך מקצועי, במסגרתו היא העבירה את השגחת הבחינות לידי חברה המתמחה בכך.



ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה באוניברסיטת תל -אביב לבקשת משגיחי הבחינות, לאחר שהאוניברסיטת החליטה לפטרם ולהחליפם במשגיחים מטעם חברת כוח האדם או.אר.אס. אגודת הסטודנטים יזמה את התארגנותם בהסתדרות, כדי לספק להם הגנה, מכיוון שהם נחשבים כעובדים זמניים המועסקים במוסד לפי שעות.



ראש חטיבת עובדי המוסדות להשכלה גבוהה בהסתדרות, ראובן פרי, אמר: "מדובר בעובדים מבוגרים שנתנו את מיטב שנותיהם לאוניברסיטה ואשר לא יהיה להם מקום עבודה לאחר פיטוריהם".



דוברת אוניברסיטת ת"א אמרה בתגובה: "הנהלת האוניברסיטה החליטה על מהלך עסקי הכולל ייעול התפעול של אלפי הבחינות המתקיימות במוסד מדי שנה. בשל הצמצום בכוח האדם המינהלי הוחלט להעביר את ניהול ההשגחה על הבחינות לידי חברה שמתמחה בכך".



בינתיים נוצר מבוי סתום במאמצים לפתור את המשבר באוניברסיטה הפתוחה - המוסד האקדמי הגדול ביותר - בו לומדים 44 אלף סטודנטים. סגל ההוראה באוניברסיטה זו התאגד במסגרת ארגון כוח לעובדים, בדרישה שייחתם עמו הסכם עבודה קיבוצי, כמקובל בשאר האוניברסיטאות בישראל.



הנהלת האוניברסיטה ונציגות המרצים הסיכמו לפני 10 ימים על מינויו של פרופ' יצחק זמיר, שופט בית המשפט העליון בדימוס, כמגשר בסכסוך. ואולם זמיר אינו מצליח להתחיל בעבודתו, מכיוון שנציגות המרצים העלתה תנאי מוקדם ולפיו הגישור יוביל לחתימה על הסכם קיבוצי בינה לבין ההנהלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully