וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבירות ניירות ערך: המחוזי דחה את ערעור המדינה על זיכוי מרדכי כבירי

עמית בן-ארויה

20.5.2009 / 16:30

בכתב האישום נטען כי כבירי פעל להעלאת שער מניות החברה בדרכי תרמית לקראת ימי המסחר האחרונים ב-2002



בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום את ערעור פרקליטות מיסוי וכלכלה על זיכוי מרדכי כבירי, בעל השליטה בחברה הציבורית יובל הנדסה תעשיות העוסקת בייזום ובניית פרויקטים נדל"ניים מעבירות של הרצת מניות והעלמת מס.



בכתב האישום נטען כי כבירי פעל להעלאת שער מניות החברה בדרכי תרמית לקראת שלושת ימי המסחר האחרונים ב-2002 כדי לשלם בעתיד מס נמוך יותר בגין מכירת המניות. עם כבירי הואשם תחילה גם אבי קווה, בעלי חברת מאה נט, העוסקת במסחר מחוץ לבורסה. לפי הנטען, הוא ביצע עבור כבירי את הרכישות והקפיץ את שער המנייה בעשרות אחוזים.



קווה חתם על הסכם עד מדינה, אך בחקירה נגדית, כך עולה מדברי הרכב השופטים - דבורה ברלינר, עוזי פוגלמן ותחיה שפירא - "עלה בידי הסניגור למוטט את גירסת קווה בחקירה הראשית, שניתנה כחלק מההסדר עימו". לדבריהם, קווה לא פעל מטעם כבירי, אלא על-פי הנחותיו ביחס לדרך התנהלותו של כבירי ולאפשרותו למכור לו את המניות. מדובר, אמרו, בעד מדינה שהחליט בהחלטה מושכלת לרצות את החוקרים, משום שהדבר שירת את מטרותיו. "קווה הבין, גם בהמשך, כי עליו לחזור על גירסה מסויימת מבין הגירסאות שמסר, על-מנת שיוכל לקבל את המעמד של עד מדינה", נפסק.



כבירי מיוצג על ידי עורכי הדין אלון רון ומורן כרמון ממשרד ורדי-לשם-רון ושות'.



(פ 70271/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully