וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טימותי גייתנר: תוך 6 שבועות יתחילו הרשויות לרכוש נכסים רעילים מהבנקים

סוכנויות הידיעות

20.5.2009 / 17:49

גייתנר הוסיף כי לתכנית החירום TARP נותרו עוד 124 מיליארד דולר שביכולתה לנצל



שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, אמר כי הוא צופה שעד תחילת יוני ייכנסו שתי תכניות לניקוי הנכסים הרעילים ממאזני הבנקים לפעולה. “בשיתוף עם הבנק הפדרלי ועם התאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות (FDIC), בכוונתנו להתחיל להפעיל תכניות אלה ב-6 השבועות הקרובים", אמר גייתנר בעדות מוכנה מראש לועדת הבנקאות של הסנאט.



לדבריו, תכנית ההשקעות הפרטית-ציבורית (PPIP), תנצל 75-100 מיליארד דולר מתקציב הממשל על מנת לממן מכירת נכסים מגובי משכנתאות בשווי עד טריליון דולר. בנוסף אמר גייתנר כי מכספי תכנית החירום למגזר הפיננסים (TARP) נותרו 124 מיליארד דולר, הכוללים גם החזר של 25 מיליארד דולר בשנה הקרובה.



גייתנר אמר כי משרד האוצר והבנק הפדרלי צפויים להרחיב את מאמציהם לסיוע להתנעת שוק ני"ע מגובי הנכסים, כמו תכנית TALF שמפעיל הבנק הפדרלי. הבנק המרכזי הודיע אתמול כי ירחיב את TALF על מנת לכלול גם ני"ע מסחריים ישנים יותר, ולא רק ני"ע חדשים.



גייתנר חזר על דבריו מהשבוע שעבר, כי "נראים סימנים חשובים לכך שהמערכת הפיננסית מתחילה להחלים", והזכיר את ירידת הריביות על הלוואות בשוק האג"ח התאגידיות, המוניציפליות והבין-בנקאיות. הוא הוסיף כי משרד האוצר בוחן מדדים שונים לראות האם דרושים מהלכים נוספים להבראת השווקים. הוא גם הדגיש כי "תהליך ההתאוששות הפיננסית יהיה ממושך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully