וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עורכי הדין עתרה לבג"ץ נגד פתיחת המקצוע לעורכי דין זרים: הכללת הנושא בחוק ההסדרים פסולה

נורית רוט

20.5.2009 / 18:04

לפי העתירה, הגנבת רפורמה יסודית ודרמטית כזו כלאחר יד, לתוך חוק ההסדרים נעשה באופן פסול



לשכת עורכי הדין הגישה היום עתירה לבג"צ נגד שר המשפטים ושר האוצר, בה היא מבקשת שיסבירו מדוע הוכלל בחוק ההסדרים הפרק בעניין שילובם של עורכי דין זרים בשוק עריכת הדין בישראל.



בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד רנאטו יאראק ושירה לוריא חי-עם ממשרד מ.פירון ושות, נטען כי לשכת עורכי הדין מסתייגת נחרצות מהרעיון, שלא קדמה לו כל בדיקה ראויה. לפי העתירה, הגנבת רפורמה יסודית ודרמטית כזו כלאחר יד, לתוך חוק ההסדרים נעשה באופן פסול.



בהצעת החוק, נטען, אפילו לא נעשה שמץ של ניסיון להסביר את הדחיפות הרבה שבביצוע רפורמה מרחיקת לכת זו בענף עריכת הדין, שהשפעותיה על הענף עלולות להיות הרסניות, באופן כה חפוז מסגרת חוק ההסדרים.



לפי הלשכה, "הניסיון להכניס לתוך חוק ההסדרים רפורמה מהפכנית כאשר ברור שאין שום קשר בינה לבין התקציב, מצביעה על כך שכל מטרת השימוש בחוק ההסדרים על ידי הממשלה היא אחת - שימוש מצד המשיבים במנגנון החפוז של חוק ההסדרים, על מנת למנוע כל דיון מעמיק וענייני בנושא, ועל מנת להתגבר על מכשולי הליכי החקיקה הרגילים, מתוך ידיעה שיקשה עליהם להעביר נושא זה, ודאי כלאחר יד, בהליכי חקיקה כסדרם"



לפי הלשכה, האמירות בדבר הסרת חסמים המונעים מזרים כניסה לשוק עריכת הדין לצורך פתיחתו של המשק הישראלי לפעילות כלכלית בינלאומית, אינן מגובות בנתונים כלשהם בדבר השפעת פתיחת השוק לעורכי דין זרים על התקציב או על כלכלת ישראל מחד, ועל ההשפעה השלילית הצפויה על שוק עורכי הדין הישראליים, מאידך, המוצף ממילא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully