וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנת לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה: הגרוע מכל מאחורינו, אנחנו כבר בתחילת ההתאוששות

רויטרס

20.5.2009 / 18:18

לואיס אמר את הדברים יום לאחר שבנק אוף אמריקה גייס 13.47 מיליארד דולר בהנפקת מניות



מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קנת לואיס, אמר כי חלקו הגרוע ביותר של המיתון הכלכלי ככל הנראה כבר מאחורינו, וכי המצב אינו צפוי להתדרדר כפי שחששו רבים. קנת אמר את הדברים יום לאחר שבנק אוף אמריקה הצליח לגייס 13.47 מיליארד דולר בהנפקת מניות.



"אנחנו נמצאים בתחילתה של מה שצפויה להיות התאוששות כלכלית איטית אך יציבה", אמר לואיס בכנס בלונדון. “אני חושב שהגרוע מכל כבר מאחורינו. הוא צפה צמיחה מתונה בארה"ב ובאירופה במחצית השנייה של 2009". לואיס הוסיף כי יש לבצע רפורמות בשכר בתחום בנקאות ההשקעות, ולקשור את השכר לביצועים, כמו גם לאפשר לבנקים לדרוש ממנהלים שלקחו סיכונים מיותרים להחזיר שכר.



בנק אוף אמריקה נדרש על ידי הבנק הפדרלי לגייס 34 מיליארד דולר, בעקבות מבחני העמידות שביצע הבנק המרכזי ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב. 9 בנקים נוספים נדרשו לגייס הון, אך בסכומים נמוכים יותר. בנק אוף אמריקה קיבל סיוע בסך 45 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי בחצי השנה האחרונה, בעקבות קריסת בנק ליהמן ברדרס.



בנק אוף אמריקה גייס אתמול 1.25 מיליארד מניות - כ-20% ממספר מניותיה בשוק, במחיר ממוצע של 10.77 דולר למניה. מחיר מניית הבנק גדל פי 4 מאז רשם שפל בינואר, אך עדיין נמוך בכ-80% משיאו בנובמבר 2006. בנק אוף אמריקה אף מכר החודש נתח בצ'יינה קונסטרקשן בנק תמורת 7.3 מיליארד דולר, וצפוי למכור פעילויות נוספות על מנת לגייס את ההון הנדרש על ידי הממשל האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully