וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטוקול הבנק הפדרלי: חלק מקובעי המדיניות המוניטרית רצו להגדיל את רכישות האג"ח כבר באפריל

מיכל רמתי

20.5.2009 / 21:35

לפי הפרוטוקול, בסוף הדיון הוחלט לחכות עם החלטה בנוגע להרחבת רכישות האג"ח לפגישה הבאה



הבנק הפדרלי דן באפשרות להגדיל את רכישות האג"ח שלו בפגישתו האחרונה, ב-28-29 באפריל, אך החליט לחכות בינתיים ולראות האם יש בכך צורך, ועד כמה מועיל מהלך זה. כך עולה מפרוטוקול ועד השוק הפתוח (FOMC) של הבנק הפדרלי, שחבריה אמונים על קביעת המדיניות המוניטרית.



חלק מקובעי המדיניות בבנק הפדרלי היו מעוניינים בהרחבת רכישות האג"ח שמבצע הבנק, על מנת לעודד התאוששות מהירה יותר בשווקים. הבנק הפדרלי כבר הסכים על רכישת אג"ח מגובות משכנתאות של סוכנויות המשכנתאות האמריקאיות בסך 1.25 טריליון דולר, ואג"ח סוכנויות ממשלתיות נוספות עד סכום של 200 מיליארד דולר עד סוף השנה. בנוסף, הסכים הבנק הפדרלי לרכוש אג"ח ממשלתיות בסכום של עד 300 מיליארד דולר עד הסתיו הקרוב.



בפגישה באפריל העריך הבנק הפדרלי כי חל שיפור בתחזית לכלכלת ארה"ב בשישה השבועות שחלפו מאז ישיבתו הקודמת בחודש מארס, אולם הוסיף כי החולשה הכלכלית צפויה להימשך עוד זמן מה. בהודעת הסיכום של הישיבה בת היומיים של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) נאמר כי נראה כי הצריכה הפרטית בארה"ב התייצבה וכי חלה התמתנות בקצב ההאטה בפעילות הכלכלית.



כצפוי, לא כללה הודעת הבנק הפדרלי החלטות על צעדים נוספים של הבנק להמרצת הכלכלה האמריקאית, והבנק לא ערך שינויים כלשהם בתוכניותיו לרכוש אג"ח ממשלתיות אמריקאיות, ני"ע מגובי משכנתאות וניירות ערך אחרים כדי לסייע להקלת מחנק האשראי. הבנק הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי בטווח של 0% עד 0.25%. החלטת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי התקבלה פה אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully