וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר צונח לאחר פרסום פרוטוקול הבנק הפדרלי: נחלש ב-1.3% מול היורו וב-2% מול הליש"ט

מיכל רמתי

20.5.2009 / 22:47

במהלך המסחר נגע היורו ברמה של 1.383 דולר ליורו, רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-5 בינואר



הדולר ירד לשפל של 4.5 חודשים מול היורו, ונחלש ב-2% מול הליש"ט לאחר פרסום פרוטוקול הבנק הפדרלי, ועל רקע הערכות כי המחנק בשוקי האשראי בא על סיומו. לחולשת הדולר תרם גם שפל של 8 חודשים במדד התנודתיות VIX, המכונה גם "מדד הפחד".



מול היורו נחלש הדולר ב-1.3% לרמה של 1.381 דולר ליורו. מול הליש"ט נסחר הדולר ברמה של 1.5781 דולר ליורו. מול הין נחלש הדולר ב-1.2%, לרמה של 94.844 ין לדולר. מול הדולר הקנדי נחלש המטבע האמריקאי ב-1.6% לרמה של 1.1372 דולר קנדי לדולר האמריקאי.



חלק מקובעי המדיניות בבנק הפדרלי היו מעוניינים בהרחבת רכישות האג"ח שמבצע הבנק, על מנת לעודד התאוששות מהירה יותר בשווקים. הבנק הפדרלי כבר התחייב לרכוש ני"ע בשווי 1.75 טריליון דולר השנה. בשוק חוששים כי מאמצי הבנק הפדרלי להגדיל את הנזילות בשווקים ולהביא את מחנק האשראי לסיומו, עשויים להציף את השוק בדולרים.



בנוסף, הערכות כי ההתאוששות הכלכלית בעולם כבר מעבר לפינה, מעודדות משקיעים לחפש השקעות מסוכנות יותר, ולברוח מהדולר הבטוח. התשואות על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים - הנחשבות לאחת ההשקעות הבטוחות ביותר - ירדו ל-3.2% בעקבות פרסום הפרוטוקול. הזהב, עוד אחד מהמפלטים הבטוחים עבור משקיעים, עלה לרמתו הגבוהה זה חודשיים, וננעל במחיר 937.4 דולר לאונקיה בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully