וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-GPS שלכם יפסיק לעבוד בשנה הבאה בעקבות בלאי בלוויינים

הארץ

20.5.2009 / 22:57

הלוויינים המחליפים אמורים היו להיות משוגרים לפני 3 שנים אך ישוגרו בפועל רק בנובמבר



ניהול כושל והיעדר השקעה מצד חיל האוויר האמריקאי עלולים להביא לקריסת מערכת ה-GPS העולמית, כך קובע דו"ח של משרד ביקורת הממשלה בארה"ב.



הדו"ח שצוטט ב-PC World מציין כי כשל במערכת לא יפגע רק בצבא המשתמש ביישומי GPS אלא גם ביישומים האזרחיים הרבים של המערכת, במכוניות, סירות, מכשירי ניווט וטלפונים חכמים למיניהם.



"אם חיל האוויר לא יעמוד ביעד הפיתוח של לווייני GPS IIIA, יש חשש גדול כי ב-2010, כשהלוויינים הישנים יתחילו להתקלקל, מערכת ה-GPS תישאר עם מספר נמוך מדי של לוויינים הדרושים לאספקת רמת הפעילות אליה התחייבה ארה"ב", נכתב בדו"ח. "לפער כזה ביכולות יכול להיות טווח רחב של השפעות על משתמשי ה-GPS. אם כי יש כמה צעדים שחיל האוויר וגורמים נוספים יכולים לנקוט בהם כדי לצמצם את ההשפעות".



ב-PC World צוין כי הלוויינים החלופיים, שאמורים היו להיות משוגרים לפני שלוש שנים במקור צפויים להיות משוגרים בנובמבר השנה. עוד צוין כי המערכת האמריקאית לא שוהה בבדידות מזהרת בשמיים. לרוסיה, סין והודו יש כבר מערכות משלהן, והמערכת האירופית, "גלילאו", צפויה להתחיל בפעילות השנה. קריסה או שיבושים של המערכת האמריקאית, תהווה הזדמנות למערכות המתחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully