וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המיתון המחריף: הבנק המרכזי של יפאן יעלה את תחזית הצמיחה - לראשונה מאז יולי 2006

סוכנויות הידיעות

21.5.2009 / 9:01

אתמול דיווחה הממשלה כי כלכלת יפאן נסוגה בחישוב שנתי ב-15.2% ברבעון הראשון של שנת 2009



הבנק המרכזי של יפאן צפוי להעלות את תחזית הצמיחה שלו לראשונה מאז יולי 2006, אפילו לאחר שאתמול דיווחה הממשלה על הצמיחה השלילית החדה ביותר אי פעם של הכלכלה היפאנית. כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.



אתמול דיווחה הממשלה כי כלכלת יפאן נסוגה בחישוב שנתי ב-15.2% ברבעון הראשון של שנת 2009, לאחר שהביקוש המקומי למוצרים וההשקעות ירדו. ברבעון הרביעי של שנת 2008 נרשמה צניחה של 14.4% בתמ"ג היפאני בחישוב שנתי. בכלל שנת הכספים שהסתיימה ב-31 במארס רשם התמ"ג היפאני נסיגה של 3.5%. עם זאת, לפי תחזיות הכלכלנים יקבע מחר הבנק המרכזי כי הנסיגה החדה ברבעון הראשון משמעותה כי הכלכלה היפאנית הגיעה לתחתית.



בשבוע שעבר צפה נגיד הבנק המרכזי של יפאן, מסאקי שיראקאווה, כי כלכלת יפאן תרשום התאוששות מתונה בעקבות עלייה ביצוא ובתפוקה התעשייתית ורמז בכך כי הבנק המרכזי לא ירחיב את תוכניתו לרכוש אג"ח קונצרניות וממשלתיות כדי להזרים נזילות למערכת הפיננסית.



מדד ביטחון הצרכנים ביפאן עלה לרמתו הגבוהה מזה 10 חודשים באפריל, היצוא עלה במארס והתפוקה התעשייתית עלתה לראשונה מאז ספטמבר - נתונים המצביעים על צמיחה ברבעון השני. עם זאת, כלכלנים הזהירו כי הבנק המרכזי עשוי להמעיט בערך הסיכונים העומדים בפני הכלכלה ולא לנקוט בצעדים הדרושים כי לעודד את היציאה ממיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully