וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אוף אמריקה מתכנן להחזיר את הכספים שקיבל מממשל ארה"ב על לסוף השנה

הדר תדמור

21.5.2009 / 8:55

הבנק קיבל 45 מיליארד דולר במסגרת התוכנית לסיוע למגזר הפיננסי



בנק אוף אמריקה מתכנן להחזיר 45 מיליארד דולר שלקח מכספי הממשל האמריקאי עד לסוף השנה, על ידי תוכניותיו לגיוס כספים. כך דיווח העיתון "פייננשל טיימס" באתר האינטרנט שלו ביום רביעי.



הבנק הגדול בארה"ב לפי שווי נכסים נמצא בדרכו לגייס למעלה מ-35 מיליארד דולר עד לסוף חודש ספטמבר, אמרו מקורות לעיתון.



ביום שלישי גייס בנק אוף אמריקה 13.47 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות, בצעד שנועד לעמוד בדרישות ממשלת ארה"ב לגיוס כספים נוספים על ידי הבנק לאור תוצאות מבחני העמידות. הבנק גייס 7.3 מיליארד דולר באמצעות הנתח שלו בבנק צ'יינה קונסטרקשן בנק.



על ידי שני צעדי גיוס הכספים עבר הבנק למעלה ממחצית הדרך לגיוס 33.9 מיליארד דולר כפי שדרש הממשל האמריקאי.



הבנק נמצא בימים אלה במגעים למכור כמה מחטיבותיו שאינן קשורות לעסקי הליבה, לפי הדיווח בעיתון "פיננשל טיימס". הבנק מאמין כי יוכל לגייס 6-7 מיליארד דולר ממכירת נכסים כמו הבנק הפרטי פירסט ריפבליק, קבוצת האדמיניסטרציה פייננשל דאטא סרוויס ואת חברת הביטוח בלבואה.



גולדמן סאקס, מורגן סטנלי וג'יי.פי מורגן צ'ייס ביקשו מהממשל האמריקאי להחזיר סכום משותף של 45 מיליארד דולר שקיבלו מכספי הסיוע. כך אמרו מקורות המקורבים לפרשה לבלומברג. אם יאשר הממשל את החזרת הכספים, יהיה זה ההחזר הגדול ביותר של כספי משלמי המסים מאז תחילת תוכנית הסיוע למגזר האמריקאי - TARP - באוקטובר.



בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס מתכנן להחזיר 25 מיליארד דולר שקיבל, וגולדמן סאקס ומורגן סטנלי יחזירו כל אחד 10 מיליארד דולר.



הבנקים סטייט סטריט ויו אס בנקורפ מגייסים בימים אלה כספים כדי להחזיר את הסיוע שקיבלו, בשווי 2 מיליארד ו-6.6 מיליארד דולר בהתאמה.



הבנקים בארה"ב מעוניינים להחזיר את הכספים לממשלה כדי להימנע מהגבלות שכר ובונוסים ומהגבלות גיוס עובדים אשר נכפו על החברות שנאלצו להיעזר בסיוע הממשלתי.



ב-21 באפריל אמר שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, כי הוא מקבל בברכה את כוונת הבנקים להשיב כספים שנלקחו במסגרת תוכנית TARP, כל עוד הרגולטורים מאשרים. גייתנר הוסיף ואמר כי הפדרל ריזרב ישקול האם לבנקים מספיק הון כדי להמשיך ולהלוות כספים והאם מערכת הפיננסים ככלל יכולה להמשיך ולספק אשראי שיוביל להתאוששות כלכלית.



אחד מהאנשים המקורבים לפרשה אמר כי הממשל האמריקאי יעדיף לפרסם הנחיות כלל-תעשייתיות כיצד להשיב את הכספים לפני שיאשר את השבת כספי תוכנית TARP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully