וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רואה עתיד בדפוס: גוגל שקלה לרכוש עיתון אך ויתרה על התוכנית מחשש שהעלות תהיה גבוהה מדי

סוכנויות הידיעות

21.5.2009 / 10:04

מוקדם יותר החודש, דיווח "פורצ'ן" כי ניו יורק טיימס פנתה לגוגל וביקשה ממנה לרכוש נתח של 20% בחברה



ענקית החיפושים המקוונים גוגל שקלה לרכוש עיתון, אך בסופו של דבר ויתרה על הרעיון מחשש כי העלות וההתחייבויות האחרות שהחברה תיאלץ לקחת על עצמה אם תרכוש עיתון גדול יהיו גבוהות מדי - כך אמר מנכ"ל החברה, אריק שמידט, בראיון ל"פייננשל טיימס".



שמידט הוסיף כי זרוע הצדקה של גוגל, Google.org, שקלה לתמוך בעיתונים וסוכנויות חדשות אם ישנו את מעמדן לארגונים ללא מטרות רווח, אך החליטה כי לוותר גם על רעיון זה. היעדים הפוטנציאליים לרכישה, אמר שמידט, היו יקרים מדי. "אנחנו לא רוצים לחצות את הגבול בין טכנולוגיה לתוכן", הדגיש שמידט.



במקום זאת, אמר שמידט, מעדיפה גוגל לשתף פעולה עם עיתונים כמו "וושינגטון פוסט" כדי לשפר את המהדורות המקוונות שלהם ועם מו"ליות של עיתונים כדי לשפר את תשתית הפרסום המקוון שלהן. שמידט הוסיף כי גוגל שקלה להציע הפיכה של עיתונים לארגונים ללא מטרות רווח, אך ציין כי "תרחיש כזה לא יכול לקרות ללא פשיטות רגל מאסיוויות".



מוקדם יותר החודש, דיווח המגזין "פורצ'ן" כי המו"לית ניו יורק טיימס פנתה לגוגל וביקשה ממנה לרכוש נתח של 20% בחברה, אשר נמצאים כיום בבעלות קרן הגידור הרבינגר קפיטל פרטנרס. בראיון ל"פייננשל טיימס" סירב שמידט להתייחס לדיווח.



שמידט התייחס גם להערכות לפיהן חלק גדול מהתכנים באינטרנט יינתנו בעתיד תמורת תשלום, לאור מאבקם ההולך ומחריף של העיתונים במעבר המפרסמים לאינטרנט, ואמר כי כל עוד חלק גדול מהתכנים המוצעים ברשת מוענקים בחינם הוא אינו מאמין כי הגולשים יסכימו לשלם תמורת תכנים חדשותיים. אתרי נישה, אמר שמידט, עשויים להניב הכנסות ממנויים בתשלום, אך אתרי חדשות ייאלצו להמשיך להסתמך רק על הכנסות מפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully