וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: אם הנתונים החיובים ימשיכו להציף את המשק - האירו יוכל לעלות גם ל-1.40 ד' כבר בטווח הקרוב

TheMarker

21.5.2009 / 10:10

לפי האנליסטים, במגמת נתונים דומה, זה רק עניין של זמן עד שהליש"ט יחצה את רף ה-1.60 דולר



עליות השערים שאפיינו את המסחר בוול סטריט החל מפתיחתו ביום רביעי התמתנו לקראת הסיום. המניות הפיננסיות שינו כיוון והחלו לרדת, כשברקע הכוונה של הממשל האמריקני לחוקק חוק שיגביל את חברות האשראי, ואת הפגיעה שלהן בצרכנים האמריקנים בקנסות שהן מטילות. מוקדם יותר, המניות הפיננסיות היו אלו שהובילו את העליות, על רקע דבריו של שר האוצר, טים גייתנר, בנוגע למגזר הפיננסי. גייתנר אמר כי המערכת הפיננסית בארה"ב מחלימה, וכי 123.7 מיליארד דולר מכספי תוכנית החילוץ עדיין פתוחים לכל הנזקק.



למרות זאת, גייתנר אמר כי כבר ניתן להתחיל ולראות שיפור במצבה של הכלכלה האמריקנית, ואולם הדגיש כי "בינתיים, שיעור האבטלה צפוי להמשיך לעלות והשיפור טרם מורגש בקרב מיליוני אמריקנים". בפינוטק טוענים שאחרי כל עלייה צריכה מתישהו להגיע גם ירידה.



ביום חמישי צפויים פרסומי נדל"ן נוספים, ולכן, בשל ההתייצבות בענף המגמה עשויה להמשיך ולתמוך בשווקים. בנוסף, מקורות עלומים הודיעו לסוכנויות הידיעות כי פקידים מהממשל ומתעשיית הפיננסים, אמרו שממשל אובמה שוקל ליצור נציבות רגולטורית שתגן על צרכנים של מוצרים פיננסיים, דוגמת כרטיסי אשראי ומשכנתאות. כעת, נראה שהמשקיעים הופכים בעמדתם לחיובים יותר ויותר, ומרבים לקחת סיכונים.



הדולר, בניגוד לשווקים, נפל לרמתו הנמוכה ביותר כנגד האירו מזה חמישה חודשים, כיוון שתחושת האופטימיות אינה מיטיבה עימו. האירו הוסיף 1.1% לכוחו ונסחר ב-1.3775 דולר. אנליסטים בכירים מאמינים שכבר בטווח הקרוב, אם הנתונים החיובים ימשיכו להציף את המשק, יוכל המטבע האירופי לבקר גם ברמת ה-1.40 דולר.



הדולר נפל ל-94.84 ין, ובשעות המסחר האחרונות של יום רביעי נסחר סביב הרמה של 94.72. הצפי הוא להמשך ההחלשות של המטבע האמריקני, עם תמיכה ב-94.00, שבמידה ותישבר תוכל להביאו לרמת ה-93.50.



גם המטבע הבריטי חייך בסיום המסחר של יום רביעי, כשהוא נסחר סביב 1.5756 ליש"ט לדולר, ומצליח להגיע להישג מכובד של רמתו הגבוהה ביותר מזה כחצי שנה כנגד הדולר. תיסוף שכזה בכמעט 2% הפתיע את השוק, וכעת רוב האנליסטים מאמינים שבמגמת נתונים דומה זה רק עניין של זמן עד שהמטבע הבריטי יחצה את רף ה-1.60.



בגזרה המקומית, המטבע האמריקני המשיך במסע דרומה מול השקל. גם האירו נחלש ב-0.385%, ושערו היציג נקבע על 5.5918 שקל.



ההתנגדות המשמעותית של הנפט תהיה ב-65 ד’



על פי דו"ח המלאים של הנפט ומוצריו, מלאי חביות הנפט הגולמי ירד בארה"ב ב-2.1 מיליון חביות נפט. זאת, לעומת צפי לירידה של 1.5 מיליון חביות נפט בלבד. מלאי חביות הדלק ירד בחדות ב-4.3 מיליון חביות, כשבתחום תזקיקי הנפט נרשמה עלייה של 600 אלף חביות.



החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה בחודש יולי, ננעל ביום רביעי בעלייה של 3.2%, שהם 1.94 דולר ל-62.04 דולר לחבית. זהו מחירו הגבוה ביותר של הזהב השחור מאז 10 בנובמבר אשתקד. עוד ברקע למסחר בנפט, ההודעה אתמול של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, על תקנות חדשות שייושמו עד 2016, לפיהן תוגבל צריכת הדלק של מכוניות המיוצרות בארה"ב ל-15 ק"מ לליטר.



אובמה מעריך כי במהלך התקופה תרד התלות של המשק האמריקני בנפט מיובא, והמשק האמריקני צפוי לחסוך בתקופה זו כ-1.8 מיליארד חביות נפט. עם אוירה חיובית שכזו בשווקים, אפשר אולי יהיה למצוא את הנפט בשחקים פעם נוספת, כשההתנגדות המשמעותית הבאה שלו היא ב-65 דולר.



הזהב הצליח אמש לתקן באופן מרשים, ולהסחר סביב 930 דולר לאונקיה. ברקע הראלי בשווקים והיחלשות הדולר, כתוצאה מסיכוני יתר שלקחו משקיעים רבים. המתכת היקרה אף הצליחה לקפץ אל מעל לרף ה-940 דולר, כשהיא מוסיפה לערכה יותר מ-1% וקונים רבים כעת נוהרים לקנייתה, לא רק לאור הדולר הסובל מחולשה, אלא גם כמיגון אנטי אינפלציוני.



דו"ח חדש שהתפרסם אמש, הראה כי הביקושים העולמיים לזהב עלו כעת ב-38% ברבעון הראשון של 2009 מסיבות שונות, וגם קרנות המתמחות בזהב מגדילות כעת את מצבוריהן וכמות המטילים היקרים שהן מחזיקות. עלויות קטנות לכריית הזהב ומחירים הולכים ועולים, יכולים להמשיך ולתמוך במחירי המתכת היקרה, כשרבים מאמינים שלא רחוק היום בו גם רף ה-1000 דולר לאונקיה ישבר.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully