וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שכ"ל גבוה במכללות - האוניברסיטאות מכניסות יותר: האוניברסיטה העברית היא המוסד המכניס ביותר

עידו סולומון

21.5.2009 / 10:50

לפי דו"ח D&B, במקום השני נמצאת אוניברסיטת תל אביב; הכנסות אוניברסיטת בן גוריון ירדו בלמעלה מ-20%



האוניברסיטה העברית היא המוסד להשכלה גבוהה המכניס ביותר לשנת 2009 - כך עולה מנתוני דן אנד ברדסטריט, המדרגים את הכנסות 25 המוסדות האקדמיים המרכזיים בישראל. הכנסות המוסד הירושלמי הסתכמו השנה בלמעלה מ-2.3 מילארד שקל, עלייה של של 1.8% בהשוואה לדירוג של השנה שעברה. זאת למרות שמספר הסטודנטים דווקא ירד ב-2.6%.



במקום השני מדורגת אוניברסיטת תל אביב, עם הכנסות של 1.9 מיליארד שקל. במקום השלישי הטכניון עם הכנסות של למעלה מ-1.6 מיליארד שקל, עלייה של 5.7% יחסית לשנה שעברה.

המכללה המתקרבת ביותר בהכנסותיה לאוניברסיטאות היא המכללה למינהל, עם הכנסות בגובה 241 מיליון שקל, אך היא מדורגת במקום 9 אחרי כל האוניברסיטאות.



מכון וייצמן למדע רשם את העלייה החדה ביותר בהכנסותיו השנה, שהסתכמו בלמעלה מ-1.6 מיליארד שקל, עלייה של 17.7% לעומת השנה שעברה.



המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון רשמה גם היא גידול ניכר יחסית לשנה שעברה והכנסותיה הסתכמו בכ-102 מיליון שקל, עלייה של כ-13% לעומת אשתקד.



אוניברסיטת בן גוריון גרעה מהכנסותיה 20.6% לעומת השנה שעברה והסתפקה בהכנסות בסך 1,189 מיליארד שקל. ירידה משמעותית נרשמה גם באוניברסיטת חיפה, שם ירדו ההכנסות ב-8% והסתכמו ב- 632 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully